Teaching challenges in the face of the new directions of post-pandemic Higher Education

Main Article Content

Tania Yakelyn Cala Peguero

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Cala Peguero, T. Y. (2023). Teaching challenges in the face of the new directions of post-pandemic Higher Education. Mendive. Journal on Education, 21(1), e3235. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/3235
Section
LEADING ARTICLE
Author Biography

Tania Yakelyn Cala Peguero, University of Pinar del Rio “Hermanos Saiz Montes de Oca”

DraC Pedagógicas

References

Cala Peguero, T. (2021). Tecnologías en educación superior: necesidad e impronta ante la covid-19. Mendive. Revista de Educación, 19(1), 1-5. https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/2302

CRES 2018, U. (2018). Declaración de la III Conferencia Regional de Educación Superior para América Latina y el Caribe. Integración Y Conocimiento, 7(2), 96105. https://revistas.unc.edu.ar/index.php/integracionyconocimiento/article/view/22610

Díaz-Barriga, F. & Barrón-Tirado, M. C. (2020). Currículo y pandemia: Tiempo de crisis y oportunidad de innovación disrupción. Revista Electrónica Educare, 24(Suppl. 1), 7-11. https://dx.doi.org/10.15359/ree.24-s.3

Monereo, C. (2010). La formación del profesorado: Una pauta para el análisis e intervención a través de incidentes críticos. Revista ibero-americana de educación, 52, 149- 178. http://www.rieoei.org/rie52a08.pdf

UNESCO (2021). Caminos hacia 2050 y más allá resultados de una consulta pública sobre los futuros de la educación superior. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223 /pf0000379984?posInSet=15&queryId=N-937bec67-9cc7-4991-b584-0973e09433de

UNESCO (2018). Guía de indicadores para el ODS 4. Educación de calidad. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000265396_spa