One way of solving problems for students from the Universities of Cuban Pedagogical Sciences
Main Article Content
Abstract
This article presents a way to see problem solving in the Universities of Pedagogical Sciences, specifically those that Werner Yung classifies as exercises with text related with practice, starting from the contextualization of Polya’s model.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Miranda Izquierdo, J., & Mainegra Fernández, D. (2008). One way of solving problems for students from the Universities of Cuban Pedagogical Sciences. Mendive. Journal on Education, 6(3), 200–205. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/301
Section
ARTICLES
References
Campistrous, Luis y Celia Rizo. Aprender a resolver problemas aritméticos. Ed: Pueblo y Educación. Ciudad de la Habana, 2002.
Polya, G. ¿Cómo plantear y resolver problemas?. Ed: Trillas. México,1985.
Polya, G. Matemática y razonamiento plausible. Editorial: estructura y función. Madrid.
Romeu Escobar, Angelina. Análisis, comprensión y construcción de textos. En Taller de la Palabra. Editorial Pueblo y Educación. La Habana, 2001.
Santos Trigo, Luis M. La resolución de problemas en el aprendizaje de las Matemáticas.
Schoenfeld, Alan H. Mathematical Problem Solving. Academia pres. Nueva York, 1985.