Integration polytechnic school-entity labor as the highest form of compliance with the principle work study in the professional technical education. Groundwork

Main Article Content

Juan Alberto Mena Lorenzo

Abstract

In this article it is presented the theoretical bases of the process of integration of polytechnic school as a working entity. It is taken into account essentially the achievement of the principle of the linking between study and work, when considering that it reaches its highest expression in the politechnical teaching, with the development of the referred integration process.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Mena Lorenzo, J. A. (2008). Integration polytechnic school-entity labor as the highest form of compliance with the principle work study in the professional technical education. Groundwork. Mendive. Journal on Education, 6(3), 177–183. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/297
Section
ARTICLES

References

Anta, G. (1998). Formación y empleo. Curso subregional para la formación de directivos y gestores de programas de la Educación Técnica y Profesional. La Habana.

Bermúdez, R. (2003). La teoría histórico cultural de l. S. Vigotsky. Algunas ideas básicas acerca de la educación y el desarrollo psíquico. En Moreno, M. J. (comp.)(2003). Selección de lecturas de psicología del desarrollo. Formato digital.

Blanco, A. (2001). Introducción a la sociología. La Habana: Pueblo y Educación.

Castro, F. (1971). Conversación con estudiantes universitarios chilenos. En Gramma, (pp.4- 5) La Habana, 13 de noviembre.

Cuba. (1975). Congreso del PCC. Tesis sobre política educacional. La Habana: Oficina de publicaciones del Consejo de Estado.

Gonzáles, V y otros. (2004). Psicología para educadores. La Habana: Pueblo y Educación.

Labarrere, A. (1996). Interacción en la ZDP. Que puede ocurrir para bien y para mal. En soporte magnético.

León, M. (2003). Modelo teórico para la integración escuela politécnica-mundo laboral en la formación de profesionales de nivel medio. Tesis Doctoral. La Habana: ISP “Enrique José Varona”

Lenin, V. I. (1981). En Colectivo de autores, MINED - ICCP. (1981). Pedagogía. La Habana: Pueblo y Educación.

Meier, A. (1984). Sociología de la educación. La Habana: Ciencias Sociales.

Mena, J. A. (2008). Una metodología para potenciar la integración escuela politécnica entidad laboral en la rama del transporte. Tesis Doctoral. La Habana: ISPETP “Héctor A. Pineda Zaldívar”

MINED. (2004). Transformaciones de la ETP. Formato digital. La Habana: Dirección de ETP.

Patiño, M. R. (1996). Modelo de escuela politécnica cubana: Una realidad. La Habana: Pueblo y Educación.

Zilberstein, J. (2000).Cómo hacer que trabajo cotidiano del docente le permita diagnosticar el aprendizaje de sus alumnos? Desafío escolar. Revista Iberoamericana de Pedagogía. Año 5. Vol. 10, p.2-8, enero- marzo del 2000. ICCP. La Habana.

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 > >>