Evolution of tThe study of the history of contemporaneity in the Secondary School Cubana

Main Article Content

Pedro Luis González Rivera
Deogracia Hernández Rodríguez

Abstract

The present article analyzes the main moments in the evolution of teaching of Contemporary History in the Cuban Secondary School , starting from the 60 ́s. It allows to establish the main tendencies in their development, which acquires a fundamental importance in the studies to perfect the methodological work of the discipline in the current transformations in the intermediate Cuban school.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
González Rivera, P. L., & Hernández Rodríguez, D. (2004). Evolution of tThe study of the history of contemporaneity in the Secondary School Cubana. Mendive. Journal on Education, 2(4), 255–260. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/162
Section
ARTICLES

References

Ministerio de Educación. Historia Moderna y Contemporánea. Orientaciones Metodológicas: Octavo grado. Ciudad de la Habana, Editorial Pueblo y Educación, La Habana, 1990.

..........................................Programa Historia Moderna y Contemporánea. Octavo grado. Editorial Pueblo y Educación, La Habana, 1990.

..........................................Cuaderno de trabajo noveno grado. Historia Universal y de Cuba en la época contemporánea. Editorial Libros para la Educación, 1981.

..........................................Historia Universal y de Cuba en la época contemporánea. Noveno grado. Programa. Editorial Pueblo y Educación, 1980.

..........................................Orientaciones Metodológicas. Historia Universal y de Cuba en la época contemporánea (1917- actualidad). Noveno grado. Editorial Libros para la Educación, La Habana, 1980.

..........................................Plan de Perfeccionamiento y Desarrollo del Sistema Nacional de Educación en Cuba. La Habana, 1976 a. ..........................................Programa de Historia. Historia Contemporánea, Historia de Cuba, 9no. Grado, Tránsito (1976- 1980). Ciudad de la Habana, 1976 b. .

.........................................Historia Contemporánea. Material de estudio para alumnos de 9no. Grado (programa de tránsito) T. I y II (Folleto, 1976) c.

..........................................Orientaciones Metodológicas (Programa de Tránsito) Historia Contemporánea, Historia de Cuba (Noveno grado, Ciudad de la Habana, s/f, t.I)

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 > >>