The teaching of history: not only an educational problem

Main Article Content

Taymí Breijo Worosz

Abstract

In this article we meditate from a sociological perspective around some questions like: Which is the current situation that characterizes the teaching of the History and its effects in motivation toward the students’ study? Which are the agencies and social agents that are involved in this problem? How to contribute to a qualitatively superior change in the quality of this process?

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Breijo Worosz, T. (2005). The teaching of history: not only an educational problem. Mendive. Journal on Education, 3(2), 77–82. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/74
Section
ARTICLES

References

-Álvarez de Zayas, R. (1979) Metodología de la enseñanza de la Historia. Editorial Pueblo y Educación. La Habana Cuba

-Blanco, A.(2001)Introducción a la Sociología de la Educación. Editorial Pueblo y Educación. . La Habana Cuba.

-Castro, Fidel. Selección de discursos e intervenciones en el Congreso Pedagogía. 1997, 1999, 2001, 2003. Periódico Granma. La Habana.

-Chávez, Justo A.(1997) Polémica actual en torno a la filosofía de la educación. La Habana ICCP.

-Rosental. (1973) Diccionario Filosófico.(1973) La Habana. Editorial Revolución.

-Engels, F.(1982) Dialéctica de la naturaleza. Editorial Ciencias Sociales. La Habana 1982.

-López Cerezo, J. A. (1982). Conferencia de la Maestría Ciencia- Tecnología- Sociedad. UH.

- Meier, A. (1984).Sociología de la Educación. La Habana. Ciencias Sociales, 1984.

-Sánchez Navarro, J. La sociología y la naturaleza social de las Ciencias.

Isegoría.1995.197-211p.

-Vigotsky, L. S. 1989.Obras Completas. Editorial Pueblo y Educación. Cuba.