The formation of the modeler capacitance mathematics in the enginee

Main Article Content

Raudel Torrecilla Díaz
Raquel Diéguez Batista
Leandro Hall Aguilar

Abstract

From the problematic ex istent thing in the horse racings of engineering, establishes to him the need to develop a model of the dynamics of the process of formation of the modeler capacitance mathematics sustained in the dialectic report between the logic of the mathematics and t he logic of the engineering as of a new conception when presenting the contents and by answering the interest to resolve own situations of the profession. Reveal the categories and the existent relations between the different configurations that agree the proposal of a model of the dynamic abovementioned in links.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Torrecilla Díaz, R., Diéguez Batista, R., & Hall Aguilar, L. (2015). The formation of the modeler capacitance mathematics in the enginee. Mendive. Journal on Education, 13(2), 150–156. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/717
Section
ARTICLES

References

Brito–Vallina, M. L. y Colectivo de autores. (2011): Papel de la modelación matemática en la formación de los ingenieros. Revista Pedagogía Profesional, Cuba.

Biembengut, M. y Hein, N. (2004): Modelación Matemática y los Desafíos para Enseñar Matemática. Revista Educación Matemática, México, DF.

Cámara, V. y Belquis, M. N (2008): Modelación Matemática: su implementación en el aula. Un Desafío para el Docente. En: II REPEM. Santa Rosa, La Pampa, Argentina.

Camarena, P. (2008): La modelación matemática en la formación del ingeniero. Instituto Politécnico Nacional, México.

Cruz, C. (2010): La enseñanza de la modelación matemática en ingeniería. Universidad Central de Venezuela, Venezuela.

Diéguez, R. (1999): Aplicaciones de la Enseñanza problémica en el tema Programación Lineal. Revista Automatizada Enlace (V 5, N. 29), Cuba.

Domínguez, E. (2006): Modelación Matemática. tomado de: http://books.google.com.cu.

Flores, P. (2005): Reflexión sobre un problema profesional relacionado con la enseñanza del Álgebra. Departamento de Didáctica de la Matemática: Facultad de Ciencias de Zaragoza, España.

Fuentes, H. (2002): Teoría holístico configuracional y su aplicación a la didáctica de la educación superior. Santiago de Cuba: Centro de estudio de educación superior “Manuel F. Gran”, Cuba.

Planchart, O. (2005): Una experiencia de simulación y modelación. Politécnico Nacional de México. México.

Luque, C. y Grupo de Álgebra. (2007). Actividades matemáticas para el desarrollo de procesos lógicos: Representar y abstraer. (Proyecto DMA!008!05).Bogotá, Colombia.

Vigotsky, L.S. (1987): Historia de las funciones psíquicas superiores. Editorial Científico-Técnica, La Habana, Cuba.