The professionalization of university teacher: Notes regarding the implementation of corporate strategies in college

Main Article Content

Taymi Breijo Worosz
María De los Ángeles Novo
María Eugenia Bedoya Toro

Abstract

The professionalization o f the university professor, is considered one of the great challenges of higher education and is the basis for the solution of other major problems with the current University. The effective strategic direction of this process at the institutional level an d harmonious relationship with the evaluation of the University, is the scientific problem that this article suggests its theoretical results contribute to their solution.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Breijo Worosz, T., Novo, M. D. los Ángeles, & Bedoya Toro, M. E. (2014). The professionalization of university teacher: Notes regarding the implementation of corporate strategies in college. Mendive. Journal on Education, 13(1), 99–103. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/685
Section
ARTICLES

References

. ÁLVAREZ, C (2001). La Universidad. Sus Procesos y su Evaluación institucional Pedagogía Profesional. Editorial Pueblo y Educación. La Habana.

. ANDREU, N (2005) Metodología para elevar la profesionalización docente en el diseño de tareas docentes desarrolladoras. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Santa Clara

. BREIJO, T. (2010). Concepción pedagógica del proceso de profesionalización para los estudiantes durante la formación inicial. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas.

. LAZO, A. (2004). La cultura geográfica en los alumnos del nivel preuniversitario: una propuesta de alternativas para acercarse a su fortalecimiento en la provincia de Pinar del Río.

. PARRA, I. (2002). Modelo didáctico para contribuir a la dirección del desarrollo de la competencia didáctica del profesional de la educación en formación inicial. Tesis en opción del título de Doctora en Ciencias Pedagógicas.

. MAÑALICH. R. Interdisciplinariedad y didáctica. En Didáctica de las Humanidades.

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3