Socio-legal training process for university students

Main Article Content

Xiomara Cabrera Cabrera
Raquel Diéguez Batista

Abstract

Addressing the dimension of systematic ethical practice of legal content as part of the dynamic socio-legal training in University of Ciego de Avila students, from this perspective, the ethical-legal identity apprehension empowers the legal assessment of social phenomena. These categories are meant to be implemented in the instrumentation of behaviors derived as main aspects that allows the individual to transcend with a consistent performance with the requirements of the social model from the legal and ethical cultural background as college student behavioral regulators expressed in ethical performance and proceding performances in front of the eyes of society.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Cabrera Cabrera, X., & Diéguez Batista, R. (2014). Socio-legal training process for university students. Mendive. Journal on Education, 12(2), 225–231. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/666
Section
ARTICLES

References

ALARCÓN Ortiz, R. (2013). Conferencia especial en el Congreso Internacional Pedagogía, Ministro de Educación Superior. La Habana, Cuba.

CABRERA Cabrera, Xiomara; DIÉGUEZ Batista, Raquel (2013). Orientaciones metodológicas para el desarrollo del proceso de formación socio-jurídica en los estudiantes universitarios. Revista Multiciencias, Venezuela. 13(1), 61- 67.

CRAIB Díaz, Elexis (2008). Dinámica del proceso de formación de la identidad sociocultural en los estudiantes universitarios. [Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas]. Centro de Estudios Manuel F. Gran, Santiago de Cuba, Cuba.

DÍAZ-Canel, M. (2012). Congreso Internacional Universidad. La Habana, Cuba.

FABELO, José Ramón. (2011). Los valores y sus desafíos actuales. Editorial José Martí. La Habana, pag.24.