How to develop debating skills from the class of Philosophy?

Main Article Content

Lidia Cira Carbonell Izquierdo
Juan Alberto Blanco Rivera

Abstract

This article addresses the issue Learning Developer. Based on the use of a system of teaching methods, posed by a group of researchers from ICCP. It is the collaboration of professors of philosophy to respond from our modest experiences difficulties showing our students with the skills to develop political debates in our institution.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Carbonell Izquierdo, L. C., & Blanco Rivera, J. A. (2003). How to develop debating skills from the class of Philosophy?. Mendive. Journal on Education, 1(4), 244–250. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/45
Section
ARTICLES

References

Díaz Pendas, H. (1998). En torno a democracia, educación y maestros: notas para un debate. Revista Desafío Escolar, 2(5), 7-12.

Fernández González, A. M. (1995). Comunicación educativa. La Habana: Ed. Pueblo y Educación.

Lenin, V. I. (1986). Cuadernos filosóficos. Moscú: Editorial Progreso.

León Ávila, M. (2000). Libertad y sabiduría para enseñar a comprender textos. Revista Desafío escolar, 4(11), 43-52.

Marx, C. y Engels, F. (1986). O. E. TU. Moscú: Editorial Progreso.

Marx, C. (1986). Manuscritos económicos y filosóficos de 1844. Moscú: Editorial Progreso.

Silvestre Oramas, M. y Zilberstein Toruncha, J. (2000). Como hacer más eficiente el aprendizaje. México: Ediciones CEIDE.

Seminario Nacional para Maestros. Curso (2001-2002). Tabloide. MINED.

Zilberstein Toruncha, J. (1999). Problemas actuales del aprendizaje escolar. Revista Desafío Escolar, 7(2).

Zilberstein Toruncha, J. (2000). Enseñanza y Aprendizaje Desarrollador. México: Ediciones CEIDE.