About the background of the Education for Peace

Main Article Content

Pedro Luis González Rivera
Deogracia Hernández Rodríguez
Elia Valle Rodríguez

Abstract

The antecedents of Education for Peace as a pedagogical trend are linked to the theoretical bases of the New School, understood as a renewing educative movement in the threshold of the beginnings of the 21st century. The outcome of the debate between the New School and the Traditional Pedagogy left as a positive point a higher level of concern to approach the vision of man in his interaction with the society. The present article has as a major objective to approach certain elements in the historic evolution of Education for Peace in America and Europe.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
González Rivera, P. L., Hernández Rodríguez, D., & Valle Rodríguez, E. (2009). About the background of the Education for Peace. Mendive. Journal on Education, 7(2), 108–111. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/343
Section
ARTICLES

References

-Declaración de Yamusukro sobre la paz en la mente de los hombres: la paz es un comportamiento. La comprensión internacional en la Escuela. No. 59/60, Julio-Septiembre de 1991

-Gómez, F. La paz en la mente de los jóvenes En: La Comprensión Internacional en la Escuela. No. 59/60, 1990.

-González Rivera, PL. Modelo de capacitación desde la Historia Contemporánea para los profesores en ejercicio de secundaria básica en Pinar del Río. Tesis de doctorado, La Habana, 2005.

- …………………………………y D. Hernández. En torno a la contextualización de la Educación para la Paz en Cuba. Documento digital.

-Ramírez, G. La Educación para la paz en Europa. En: Pedagogía Social, España, No. 5, Febrero de 1990. Pp. 22-35

-Viciedo, C. y otros. La Educación para la Paz en Cuba. Movimiento Cubano por la Paz y la Soberanía de los pueblos, 2000.

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 > >>