Professional technical language in the training of future workers

Main Article Content

Juan Alberto Mena Lorenzo
Noemí Sarracino Alum

Abstract

In this article it is justified the exis tence of the professional technical language, as well as the necessity of its knowledge and use by teachers of Technical and Professional Education, taking as starting point that, as part of the context, they influence directly on the worker being formed. Communication, therefore, will be decisive in the achievement of the objectives of the professional formation of workers, which facilitates an appropriate interpretation of the reality in they live.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Mena Lorenzo, J. A., & Sarracino Alum, N. (2008). Professional technical language in the training of future workers. Mendive. Journal on Education, 6(4), 234–241. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/309
Section
ARTICLES

References

. Accino, J. A. y otros (2009). La traducción técnica en revistas profesionales. En formato digital.

. Alonso, M. (1960). Ciencia del lenguaje y arte del estilo. Madrid. Aguilar

Alonso, A. et al. (Comp.)(2003). Introducción a la ingeniería. La habana: Félix Varela.

. Álvarez, J. M. (2001). Calcos científico técnicos: entre la precisión y la confusión. En formato digital

. Colonge, J. (1995). El lenguaje científico y Técnico. Madrid: Fundación Juan March.

. Dictionary. (1994). Larousse Pocket. Spanish – English, English – Spanish. Paris: Librery of Congress.

. Engels, F. (1955). El papel del trabajo en la transformación del mono en hombre. En Obras Escogidas, t II. Moscú: Lenguas extrajeras.

. Farré, D. (2004). El lenguaje deportivo: Sus características. En Colectivo de autores “Español comunicativo en la cultura física”. La Habana: Deportes.

. Galiana Mingot, T. (1988). Pequeño Larousse de Ciencias Técnicas. La Habana: Científico Técnica.

. Mañalich, R. (1999) Los métodos modernos de análisis literario: un ensayo de aplicación. Pág. 135. En: Taller de la palabra. La Habana: Pueblo y Educación.

. Martín Vivaldi, G. (1973) Del pensamiento a la palabra. Curso de redacción. Teoría y práctica de la composición y el estilo. La Habana: Pueblo y Educación.

. Parodi, G. y Gramajo, A. (2003). Los tipos textuales del corpus técnico – profesional. En Revista Signos 2003, 36(54), 207-223

. Roméu, A. (2007). El enfoque cognitivo-comunicativo y sociocultural en la enseñanza de la lengua y la literatura. La Habana: Pueblo y Educación, p. 100

. Sales, L. M. (2007). La interpretación discursiva de la realidad a partir de un enfoque cognitivo, comunicativo y sociocultural. En Roméu, A. (2007) El enfoque cognitivo - comunicativo y sociocultural en la enseñanza de la lengua y la literatura. La Habana: Pueblo y Educación, p.101

. Van Dijk, T. A. (2000). El discurso como interacción social. Estudios sobre el discurso. Barcelona: Gedisa

. Vigara, S. (2006). Función metalingüística y uso del lenguaje. Disponible en http://www.wikilearnig.com/monografías/lenguaje_técnico_y_científico/búsqueda/1

. Vigotski, L. S. (1989). Pensamiento y palabra. En proceso de formación de la Psicología marxista: L. S.

. Vigotski, A. N. Leontiev, A. Luria, (pp. 164 - 209). Moscú: Editorial Progreso.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>