Tutoring teacher training in foreign languages ​​career

Main Article Content

José Severo Morejón Morejón
Raquel Guerra Ceballos
José Torres Peguero

Abstract

This article presents some ideas about tutor teacher's work from the Micro-University, starting from systematizing a research paper developed from the theory and the Cuban pedagogic practice. The results are framed in Foreign Languages specialty.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Morejón Morejón, J. S., Guerra Ceballos, R., & Torres Peguero, J. (2007). Tutoring teacher training in foreign languages ​​career. Mendive. Journal on Education, 5(3), 189–193. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/228
Section
ARTICLES

References

Donn, Byrne. Teaching Oral English. Oxford, 1996.

• Gómez Gutiérez, Luis I., H. Alonso Rodríguez Sergio. El Entrenamiento Metodológico Conjunto: un método revolucionario de dirección científica educacional. Editorial Pueblo y Educación. La Habana, 2007.

• Mesa Redonda Informativa sobre las transformaciones en las secundarias básicas, efectuada en el ICRT, el 5 de mayo de 2004, “Año del 45 aniversario del triunfo de la Revolución”. http://www.cubadebate.cu//.

• Mikulecky S. Beatrice. A Short Course in Teaching Reading Skills. Addison-Wesley Publishing Company. 1990.

• Passov, E. I. Fundamentos de la metodología comunicativa. Moscú, 1989.

• Pere, Márqués Graells. Impacto de las TIC´s en educación: Funciones y Limitaciones, España, 2005.

http://dewey.uab.es/pmarques/tic.htm

• <http://dewey.uab.es/pmarques/competen.htm>.

• Pincas Anita. Developing the Listening Skills, 2000.

• Pozo, J. I. Aprendices y Maestros. La nueva cultura del aprendizaje. Alianza Editorial. Madrid. 1996. • Pulido, Díaz Arturo. Tesis en opción al grado de Doctor en Ciencias, Pinar del Río, Cuba, 2005,

• Richards, Jack. The Context of Language Teaching. London. Cambridge University Press, 1985.