Linking to business entities: a way to raise the scientific and technical grade teacher of the Technical and Vocational Education

Main Article Content

Juan Alberto Mena Lorenzo

Abstract

This article presents an analysis of the situation that Technical and Professional Education teachers have in their scientific, technical and technological up-grading, and the main difficulties in these areas; and it is also presented a proposal for the organization, developm ent and control of the rotation of the teachers in the different labor entities, as an important way to solve the problems that professors of this education possess have.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Mena Lorenzo, J. A. (2006). Linking to business entities: a way to raise the scientific and technical grade teacher of the Technical and Vocational Education. Mendive. Journal on Education, 5(1), 32–37. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/200
Section
ARTICLES

References

- CECM. Carta Circular 11 de 2006. Regulaciones para garantizar la preservación del estudio - trabajo. Consejo de Ministros, Ediciones ligeras. C de la Habana, 2006.

- Fernández, J. R. Discurso pronunciado en Holguín en la Reunión nacional con subdirectores de enseñanza práctica de los politécnicos industriales y subdirectores docentes de las escuelas de economía. Impresiones ligeras. C. Habana. Cuba, 1987.

- Gómez Gutiérrez, L. I. Indicaciones para la instrumentación de la carta circular 11de 2006. Impresiones ligeras. C habana. 2006.

Hernández, I. El proceso Pedagógico profesional: un abordaje teórico y metodológico, en soporte magnético. Curso Formación de Gerentes de la ETP. OEI, Guatemala, 1999.

- Martí, J. Ideario Pedagógico. Selección e Introducción de Herminio Almendros. Editorial Pueblo y Educación, La Habana, Cuba, 1990.

- Mena J. A. la integración Escuela Politécnica- Empresa: una propuesta metodológica para su desarrollo adecuado. Tesis de Maestría. ISPETP, C. Habana. Cuba. 2003.

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4