What is the current problem in the Secondary School, the municipality of Pinar del Rio, pa ra solving exercises chemical calculations?

Main Article Content

Sergio García Bertot
Roberto I. Morejón Quintana
Avilio Bello González

Abstract

In this article the main shortcomings that cause low student achievement in the activity of solving exercises with calculations at the level of junior high schools in the municipality of Pinar del Rio, themed this is considered crucial in terms submitted to the teaching and learning of science.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
García Bertot, S., Morejón Quintana, R. I., & Bello González, A. (2003). What is the current problem in the Secondary School, the municipality of Pinar del Rio, pa ra solving exercises chemical calculations?. Mendive. Journal on Education, 1(2), 97–103. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/20
Section
ARTICLES

References

Aleksandrov, G. N. (1979). Índices de algunas habilidades intelectuales del estudiante de primer año y problemas relativos a la formación de ellas. La educación Superior Contemporánea.

Cué Muñíz, J. L. (1987). Estadística. Tomo II. La Habana: Editorial ENPES.

Danilov, M. A. y Skatkin, M. N. (1978). Didáctica de la Escuela Media. La Habana: Editorial Libros para la Educación.

Davidov, V. V. (1989). La enseñanza escolar y el desarrollo psíquico. Moscú: Editorial Progreso.

Galperin, P. Y. A. (1958). Tipos de orientación y tipos de formación de las acciones y de los conceptos. Informe a la Academia de la RSFSR.

Galperin, P. Y. A. (1968). Ensayo sobre la formación por etapas de las acciones y de los conceptos. La Habana: Impresora Universitaria.

Labarrere, S. A. (1996). Pensamiento. Análisis y autorregulación de la actividad cognoscitiva de los alumnos. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Mesa, F. M. (1985). Ejercicios, tareas experimentales y problemas de química para 8vo. y 9no. grado. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Oñorbe, A. M. (1983). Resolución de problemas de Física y Química. Madrid: Impreso en ANZOS.

Orejov, V. y Osova, A. (1980). Metodología de la Enseñanza de la Física. Tomo II. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Ramírez, J. (1984). Comprender el enunciado; primera dificultad en la resolución de problemas. Revista Alambique, (5).

Rubinstein, J. L. (1967). Principios de Psicología General. La Habana: Editorial Revolucionaria.

Sánchez, M. J. (1995). Comprender el enunciado. Primera dificultad de la resolución de problemas. Didáctica de las ciencias experimentales.

TALÍZINA, N. (1988). Psicología de la Enseñanza. Moscú: Editorial. Progreso.

Usanov, V. V. (1982). Metodología de la Enseñanza de la Física. Conferencias. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Most read articles by the same author(s)