The art and play to learn English in junior school age

Main Article Content

Nery Isabel Calvet Valdés
Raquel Guerra Ceballos

Abstract

This article presents the theoretical bases for the use of songs, rhymes, and games in the English lesson in the first school years as well as the necessity to teach in our classrooms some aspects of the body language as communication form.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Calvet Valdés, N. I., & Guerra Ceballos, R. (2006). The art and play to learn English in junior school age. Mendive. Journal on Education, 4(2), 128–132. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/177
Section
ARTICLES

References

- Acosta, R., Rivera, S., Pérez, J. E., y Mancini, A. (1998) Communicative Language Teaching. Sumptibus Publications Newcastle, New South Wales, Australia y Brazil.

- Acosta, R. y Alfonso, J. (2001) Didáctica Interactiva de Lenguas. Universidad Estatal de Panamá. Ciudad de Panamá.

- Agüera, I. (1993). Teatrillos con niñas y niños de la educación infantil y primaria. Nacea, Madrid.

- Álvarez, J., Návalo, B, Castillo, P. Aguiar, M. (2000). Expresión verbal y gestual. Instituto Cooperativo Interamericano. Panamá.

- Allwright, R. (1994) "The importance of interaction in classroom language learning". Applied Linguistics.

- Ausubel, D. P. (1968) Educational Psychology. Editorial Pueblo y Educación. La Habana.

- Boshovich, L. I. y L. Vblazonadiezhina. (1995). Estudio de las motivaciones de la conducta de niños y adolescentes. Editorial Pueblo y Educación.

- Chibás Ortiz, F. (2001). Creatividad y Cultura. Incógnitas y respuestas. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. Cuba.

- Chibás Ortiz, F. (2002). Creatividad x cultura = eurekas. Editorial Pueblo y Educación. Primera reimpresión. La Habana.

- Chibás Ortiz, F. (1995). Cultura comunicación y creatividad a las puertas del 2000. Centro de Superación para la Cultura. La Habana.

- Enríquez O' Farril, Isora. (2002). A challenging project: teaching English in Cuba from K-12. Diciembre 2002: 31-37.

- Infante Durana, I. (1986). El lenguaje del rostro y los gestos. Ediciones

Iberoamericanas. Quórum S.A., Madrid.

- Kohl, Mary Ann. (1999). Arte infantil. Narcea, S.A. Ediciones Madrid.

- Krashen, S. (1996) Second Language Acquisition en Landmarks of American Language and Linguistics. Byrd, D.; Bailey, N.; and Gitterman, M. (editors). United States’ Department of State. Washington D. C.

- Long, M. H. (1981). Input, Interaction and Second Language Acquisition". Annals of the New York Academy of Sciences.

- Mijarez Núñez, L. (1998). La enseñanza centrada en el alumno: una experiencia con niños de 4to grado. (Tesis de Maestría). Universidad de la Habana, Cuba.

- Moyles, J. (1999). El juego en la educación infantil y primaria. Ministerio de Educación y Cultura, Madrid, España.

- Renoult, N. y B. Vialaret, C. (1998). Dramatización infantil. Expresarse a través del teatro. Ediciones Narcea, S.A. Madrid.

- - Rosales, C. (1991) Didáctica de la enseñanza de la comunicación verbal. Madrid.

- Talizina, N. (1988) Psicología de la enseñanza. Editorial Progreso. URSS.

- Turner, L. (1999) La Pedagogía del amor. Notas de conferencias ofrecidas en el ISP de Pinar del Río. Cuba.

- Vygotsky, L. (2002). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. V Edición. Harvard University Press.

- Vygotsky, L. (1971) Thought and Language. The M. I. T. Press.