Social skills in the graduate in Pedagogy-psychology for the work in the Special Education

Main Article Content

Juan Roberto Mena Gálvez
Nivia Esther Alum Dopico

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Mena Gálvez, J. R., & Alum Dopico, N. E. (2019). Social skills in the graduate in Pedagogy-psychology for the work in the Special Education. Mendive. Journal on Education, 17(3), 315–318. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/1736
Section
LEADING ARTICLE
Author Biography

Juan Roberto Mena Gálvez, Universidad de Pinar del Río "Hermanos saiz Montes de Oca"

Departamanto Pedagogía-Psicología

References

González, R., Hernández, J.R. y Martin, D.M. (2018) La psicopedagogía ante los desafíos de la inclusión educativa. Revista Electrónica: Entrevista Académica, 1(2), 327-343 Disponible en: http://www.eumed.net/rev/reea.html

Lorente, E. y Sales, A. (2017) Perfil y funciones del psicopedagogo en el contexto de una escuela inclusiva. Revista Nacional e Internacional de Educación Inclusiva,10(1), 117-132.

Ministerio de Educación Superior (2016) Modelo del profesional. Plan de estudios E. Carrera Licenciatura en Educación. Pedagogía-Psicología. Comisión Nacional de carrera. La Habana, Cuba: Editorial Universitaria Félix Varela

Patrício, M., Maia, F.J. y Bezerra, C.R. (2015) Las habilidades sociales y el comportamiento infractor en la adolescencia. Subjetividad y Procesos Cognitivos, vol. 19, núm. 2, 2015, pp. 17-38. Universidad de Ciencias Empresariales y Sociales. Buenos Aires, Argentina. ISSN impreso: 1666-244X, ISSN electrónico: 1852-7310. Disponible en: http://www.redalyc.org/ articulo.oa?id=339643529001.

Reinoso, C. Rodríguez, M.A. y Linares, M. (2008) La comunicación en la actividad educativa. En G. García y coautores. (Ed.), Temas de introducción a la formación pedagógica (pp.253-290). La Habana, Cuba: Pueblo y Educación.

Tortosa, A. (2018) El aprendizaje de habilidades sociales en el aula.Revista Internacional de Apoyo a la Inclusión, Logopedia, Sociedad y Multiculturalidad. Volumen 4, (4), ISSN: 2387-0907,pp. 158-165.