How to implement problem solving in the teaching and learning of natural science in junior high?
Main Article Content
Abstract
of problems an activity of high cognitive and motivational demands and therefore complex, its implementati on in the classroom of sciences requires of a methodological strategy based in the most notorious research results that have been developed around this theme and in the field of psychology and pedagogy.
Downloads
Article Details
References
Aleksandrov,G.N.(1979).Indices de algunas habilidades intelectuales del estudiante de primer año y problemas relativos a la formación de ellas. La educación Superior Contemporánea. 4(28).
Capote,R.(1999).La resolución de problemas químicos con cálculos estequiométricos. Una nueva propuesta de enseñanza-aprendizaje. Tesis de Maestría. Universidad de Pinar del Río.
Case, R.(1987). The Structure and Process of Intellectual Development. International Journan of Psychology. (22).
Gil,D.; Dumas,A.;Martínez Torregrosa, y J. Ramírez. (1988). La resolución de problemas de Lápiz y papel como actividades de investigación. Investigación en la Escuela.(6).
Herron; y col. (1987). Philosophy of teaching Chemistry. Part 2 (Teaching problemsolving), Chem 13 new, January, p.7.
Johnston, A.H. y Kellett, C.(1980). Learning Difficulties in School Science: Towards a Working Hypothesis. European Journal of Science Education. 2(2).
Kempa,R.F.(1986). Resolución de problemas y estructura cognoscitiva. Enseñanza de las ciencias. 4(2).
Larena, J.(1992). Resolución de problemas de química a nivel universitario. Importancia del enunciado. Málaga. Universidad de Valladolid. ESQLIOL. 1992.
Mesa,N. (1996). La preparación de los alumnos para la actividad científico investigativa. Monográfico. Ciudad de la Habana.
Novak, J.D.(1991). Ayudar a los alumnos a aprender cómo aprender. La opinión de un profesor-investigador. Enseñanza de las Ciencias. 9(3).
Oñorbe, A.M. (et.al). (1992)."Resolución de problemas de química y física: Enseñanza Secundaria Obligatoria. Una propuesta metodológica de enseñanza-aprendizaje. ALCAL. Ediciones Educativas.
Pozo,I.J. (1994).La Resolución de Problemas. Editorial Santillana S.A. Madrid. España. Pag.1.
Rodríguez, R.M.; Moltó,G.E. y Bermúdez,S.R. (1999). Formación de los conocimientos científicos en los estudiantes. Colección PROMET. Editorial Academia. La Habana.
Selveratnam, M. (1983). Students mistakes in problem-solving. Education in Chemistry, 20, 4, p.125.
Selveratnam, M. (1990). Problem-solving a model approach. Education in Chemistry, 6, p.163.