Aprendizagem Ativa no Ensino Superior. Estratégia na virtualidade
Main Article Content
Resumo
Downloads
Article Details
Referências
Armellini, A., Teixeira Antunes, V. y Howe, R. (2021). Student Perspectives on Learning Experiences in a Higher Education Active Blended Learning Context. TechTrends, 65. 433-443. https://doi.org/10.1007/s11528-021-00593-w
Cronbach, L. y Shavelson, R. (2004). My current thoughts on coefficient alpha and successor procedures. Educational and psychological measurement, 64(3), 391-418.
Garza Garza, J., Rivera, M. H. y Cubero, A. (2018). Efectividad de secuencias didácticas y técnicas de aprendizaje activo en cursos de electrónica digital. Revista electrónica anfei digital, 4(8). 1-9.
García Hidalgo, Y. y Diez Rodríguez, H. (2018). Aprendizaje activo en los estudiantes de ingeniería industrial. Universidad politécnica de la región ribereña. Revista digital de Medio Ambiente "Ojeando la agenda", (51). 24-33.
García Peñalvo, F., García Holgado, A., Vázquez Ingelmo, A. y Sánchez Prieto, J. C. (2021). Planning, communication and active methodologies: Online assessment of the software engineering subject during the COVID-19 crisis. RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia, 24(2). 41-66. https://doi.org/10.5944/ried.24.2.27689
Gliem, J. y Gliem, R. (2003). Calculating, interpreting, and reporting Cronbach's alpha reliability coefficient for Likert-type scales. Midwest Research to Practice Conference in Adult, Continuing and Community Education. Columbus.
Gunn, C. y Raven, J. (2017). Smart education: Introducing active learning engineering classrooms in the Middle East. Fourth HCT Information Technology Trends (ITT), 1-4. https://doi.org/10.1109/CTIT.2017.8259556
Llorens Largo, F., Villagrá Arnedo, C., Gallego Durán, F. y Molina-Carmona, R. (2021). CoVId-proof: cómo el aprendizaje basado en proyectos ha soportado el confinamiento. Campus Virtuales, 10(1), 73-88.
Mariño, S. I. y Alfonzo, P. L. (2017). Evidencia de disciplina Informática en producciones finales de carrera del año 2015. Congreso Internacional de Ciencias de la Computación y Sistemas de Información (CICCSI). Mendoza, Argentina.
Mariño, S. I., Alfonzo, P. L. y Gómez Codutti, A. (2017). El Aprendizaje Basado en Problemas. Una experiencia en la asignatura Modelos y Simulación, período 2015-2016. Premisa, 19(75), 44-55.
Prieto Navarro, L. (2006). Aprendizaje activo en el aula universitaria: el caso del aprendizaje basado en problemas. Miscelánea Comillas. Revista de Ciencias Humanas y Sociales, 64(124). 173-196.
Hernández Sampieri, R., Fernández Collado, C. y Baptista Lucio, M. (2014). Metodología de la investigación. Quinta edición. McGRAW-HILL.
Sánchez Rosal, A. (2021). Aprendiendo desde la virtualidad. Competencias en contextos educativos virtuales. Educ@ción en Contexto, 7(13), 9-32.
Silva Quiróz, J. y Maturana Castillo, D. (2017). Una propuesta de modelo para introducir metodologías activas. Innovación Educativa, 17(73). 117-132.
Venton, J. y Pompano, R. (2021). Strategies for enhancing remote student engagement through active learning. Anal Bioanal Chem, 413, 1507-1512. https://doi.org/10.1007/s00216-021-03159-0