The educational task in the professor's of Biology-Chemistry formation

Main Article Content

Luis Enrique Martínez Zamora
Liulka Hernández Páez
Eric Rodolfo López Méndez

Abstract

At the present time the social necessity is presented of assisting the difficulties shown in the initial formation by the students of the career of Biology-chemistry. The solution to this problem thinks about work presently starting from the application of a system of actions that they facilitate the realization of interdisciplinary educational tasks that you/they foment the learning of the students, for what the objective is to elaborate a strategy for the development of interdisciplinary educational tasks that contributes to the development of the teaching-learning process in the students of first and second year of the career of Biology-chemistry of the Hermanos Saiz Montes De Oca University, and to the formation of the professional future.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Martínez Zamora, L. E., Hernández Páez, L., & López Méndez, E. R. (2016). The educational task in the professor’s of Biology-Chemistry formation. Mendive. Journal on Education, 14(3), 283–291. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/901
Section
ARTICLES
Author Biographies

Luis Enrique Martínez Zamora, Universidad de Pinar del Río «Hermanos Saíz Montes de Oca". Facultad Educación Media.

Licenciado en Educación, especialidad Biología. Profesor de Biología Celular y Molecular e Introducción al estudio de la Biología. Máster en Educación.

Liulka Hernández Páez, Universidad de Pinar del Río «Hermanos Saíz Montes de Oca". Facultad Educación Media.

Licenciada en Educación, especialidad Biología. Profesora de Microbiología. Máster en Educación.

Eric Rodolfo López Méndez, Universidad de Pinar del Río «Hermanos Saíz Montes de Oca". Facultad Educación Media.

Ingeniero en Agricultura de países tropicales y subtropicales. Profesor de Fundamentos Agropecuarios. Máster en Educación y Doctor en Ciencias Pedagógicas.

References

ÁLVAREZ DE ZAYAS, CARLOS . La escuela en la vida, p. 13.

SILVESTRE ORAMAS, MARGARITA. Aprendizaje, educación y desarrollo, p. 35.

VALCÁRCEL IZQUIERDO, NORBERTO: Estrategia interdisciplinaria de Superación para profesores de Ciencias de la Enseñanza Media. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas, La Habana, 1998. p.26

ADDINE FERNÄNDEZ; FÁTIMA: Modelo para el diseño de las relaciones interdisciplinarias en la formación del profesor de perfil amplio (Proyecto de Investigación). Facultad de Ciencias de la Educación, ISP “Enrique José Varona”, La Habana, 2002. p.29

FERNÁNDEZ PÉREZ, MIGUEL: Las tareas de la profesión de enseñar. Siglo veintiuno de España. Editorial S. A., Madrid, 1994. p.649

FIALLO, J. (2001). La interdisciplinariedad un concepto “muy conocido”, en: Un aproximación desde la Enseñanza-Aprendizaje de las Ciencias

MARTÍNEZ ZAMORA; LUIS ENRIQUE: Estrategia para la formación permanente de los Profesores Generales Integrales de Secundaria Básica en las Ciencias Naturales. Tesis presentada en opción al título académico de Máster en Ciencias de la Educación. UCP “Rafael María de Mendive”. Pinar del Río, 2009. p.42

Regalado Pérez, X. C. Tareas docentes interdisciplinarias en el área de Ciencias naturales para favorecer un aprendizaje desarrollador en los estudiantes. Tesis en opción al título académico de Máster, 2008.p 24

S VIGOTSKY. Historia del desarrollo de las funciones psíquicas superiores, p. 61.