Ideological and political teaching in the Spanish audiovisual course: diagnosis at LinYi University

Main Article Content

Shuke Jiang
Tania Yakelyn Cala Peguero
Leonardo Pérez Lemus

Abstract

With the dissemination and development of the concept of Ideological and Political Teaching in all Courses in many specialties of Chinese universities, a new trend of teaching strategy reform emerged. However, the limited EIPC reform in the Hispanic philology major at LinYi University limits the development of the educational level. The purpose of this article is to socialize the current situation of the EIPC in the PEA of the audiovisual course at LinYi University. In this research, research methods and techniques are adopted that recognize documentary review and survey, carrying out an analysis of a quantitative and qualitative nature. The results demonstrate the current situation of the EIPC, in this context, highlighting the limitations in the knowledge and management of the EIPC of teachers in the audiovisual PEA, corresponding with other results at an international level and in China. This reality expresses the need to transform the current state from a scientific perspective, for which it will be necessary to conceive alternatives in the future.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Jiang, S., Cala Peguero , T. Y., & Pérez Lemus , L. (2024). Ideological and political teaching in the Spanish audiovisual course: diagnosis at LinYi University. Mendive. Journal on Education, 22(2), e3776. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/3776
Section
ARTICLES

References

Ding, Q. (2022). Investigación sobre el contenido y la construcción de materiales ideológicos y políticos en la enseñanza de cursos de inglés en las universidades. Journal of Taiyuan City Vocational and Technical College, (9), 87-89. http://qikan.cqvip.com/Qikan/Article/Detail?id=7107952699

Gobierno de China. (2017). El Comité Central del Partido Comunista de China y el Consejo de Estado emitieron las "opiniones sobre el fortalecimiento y la mejora del trabajo ideológico y político en colegios y universidades en la nueva situación". Gobierno de China https://www.gov.cn/xinwen/2017-02/27/content_5182502.htm

Kang, J. (2022). Aplicación del método de enseñanza contextualizada en la clase de español audiovisual. Investigación Educativa, 4(12), 41-43. https://www.educ-res.com/index.php/er/article/view/4345/4176

Liao, B. y Huang, Y. (2022). Análisis sobre la cientificidad y eficacia de la construcción de la EIPC en las escuelas superiores de formación profesional de provincia de Guangxi desde la perspectiva del constructivismo. Journal of Nanning Vocational and Technical College, 30(2), 26-29. http://qikan.cqvip.com/Qikan/Article/Detail?id=7107176101

Lazo Hernández, J. E., & Nicado García, M. (2023). La formación político ideológica de los estudiantes universitarios en el contexto cubano actual. Revista Cubana de Educación Superior, 42(1). 348-363. https://revistas.uh.cu/rces/article/view/3564

Liu, J. (2020). EIPC: connotación, características y camino. Investigación educativa, 41(9), 28-33. http://qikan.cqvip.com/Qikan/Article/Detail?id=7103061530

Lv, L. (2020). La tendencia de la "prudencia en las palabras y los hechos" detrás del "silencio" de los estudiantes universitarios chinos: interpretación conceptual y análisis empírico desde la perspectiva de la "cultura tradicional china". Revista de la Universidad de Suzhou (Ciencias de la Educación), (1), 85-97. http://qikan.cqvip.com/Qikan/Article/Detail?id=7102792348

Gobierno de China. (14 de agosto de 2019). Varias opiniones sobre la profundización de la reforma e innovación de los cursos de teoría ideológica y política en las escuelas de la nueva era. Sitio web de la Escuela de Marxismo, Universidad Normal de Beijing. https://marx.bnu.edu.cn/docs/20210927094045135266.pdf

Ministerio de Educación de China. (28 de mayo de 2020). Directrices para la construcción de la EIPC de las instituciones de enseñanza superior. Ministerio de Educación: China. https://www.gov.cn/zhengce/zhengceku/2020-06/06/content_5517606.htm

Rodríguez Santana, S. D. L. C., Lorenzo Fernández, Y. y Cruz Cabrera, F. (2019). El trabajo político ideológico desde la estrategia educativa en la Educación Superior. Conrado, 15(70), 53-62. http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1990 -86442019000500053

Rodríguez, E. G., Hernández, J. I. P. y Gutiérrez, A. D. G. (2018). Fundamentos epistemológicos de la educación político ideológica como proceso. EduSol, 18(64), 97-108. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/6574523.pdf

Sha, Z. (2020). Problemas en la implementación de la EIPC y el camino de profundización y expansión. Revista de la Universidad de Baoding, (5), 101-106. http://qikan.cqvip.com/Qikan/Article/Detail?id=7102879411

Wang, X. y Shi, Y. (2020). Las connotaciones, características, dificultades y estrategias de afrontamiento de la EIPC en la nueva era. Revista de la Universidad Normal de Xinjiang (Filosofía y Ciencias Sociales), 42(2), 50-58. https://wenku.baidu.com/view/6b012f23d35abe23482fb4daa58da0116d171f2c?fr=xueshu

Yan, X. (2020). Sobre los "elementos ideológicos y políticos", los malentendidos prácticos y la evaluación educativa de la EIPC en las universidades. Investigación sobre Educación Ideológica, (2), 88-92. https://hszg.sasu.edu.cn/__local/7/DA/9A/A2FEF2C44FB3A55811B09A4535A_28C3BCEC_1EC512.pdf