Curriculum improvement of the subject Spanish of commerce for students who are not Spanish speakers
Main Article Content
Abstract
Training in Spanish for academic purposes and specifically Spanish for professional purposes for commerce for Sino-speaking students of the Bachelor's Degree in Spanish Language at Changchun Normal University constitutes a priority and at the same time an increasingly growing demand on the part of learners. The objective of the article was to socialize a new didactic proposal for the subject “Spanish for Commerce” based on the communicative approach and the application of the simulation method and learning tasks located in the fourth year of the degree for a level B1 and /or B2. To achieve the planned scientific results, the historical and logical methods, analysis and synthesis, induction and deduction, and the systemic-structural method were applied, in addition to the interview with directors of the course, observation of classes, analysis of governing documents of the course to assess the feasibility of the didactic proposal and its implementation. For this, expert criteria was used. The relevance of the new didactic proposal was confirmed, which combines in a structured and sequenced way the communicative skills of the language and at the same time enables students to coherently incorporate the vocabulary, phraseologies and idiomatic expressions typical of the commercial field and that in turn apply it to develop effective and efficient communication in the companies where they are located to work.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
García Martínez, I. (2021). Las críticas de TripAdvisor como herramienta didáctica en el aula de español del turismo. Foro de profesores de E/LE. (18). https://ojs.uv.es/index.php/foroele/article/view/21332/19899
Gironzetti, E., Lacorte, M., Merediz, E. y Bartis, S. (2020). Evaluación y rediseño curricular para la integración de lengua, cultura y literatura en programas de español como L2. Revista Nebrija De Lingüística Aplicada a La Enseñanza De Lenguas. 14(28). https://doi.org/10.26378/rnlael1428401
González Hernando, A B. (2015). Enseñanza del español para fines específicos: español para la salud. Revista Electrónica del Lenguaje. II(2). https://www.revistaelectronicalenguaje.com/?s=Gonz%C3%A1lez+Hernando%2C+Ana+B
Hong Z y Álvarez Álvarez, M. (2020). El Español como Lengua Extranjera (ELE) con el fin específico del comercio exterior en la Educación Vocacional y Aplicada en China: una revisión sistemática del estado de la cuestión. México y la cuenca del pacífico. 9(26). Guadalajara. http://www.mexicoylacuencadelpacifico.cucsh.udg.mx/index.php/mc/article/view/665
Hernández Lima, S. D., Liu X y Santamaría Rocha, C. L. (2021). El enfoque comunicativo y su aplicación en la enseñanza del español como lengua extranjera en China. Varona. (72). http://scielo.sld.cu/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1992-82382021000100006
Lara García, A., Esquivel Zepeda, A. y Quijano-Gutiérrez, S. (2021). Importancia de la diversidad cultural en la empresa global. Digital Publisher CEIT, 6(6-1). https://doi.org/10.33386/593dp.2021.6-1.854
Martínez Linares, C. (2021). Didáctica general y específica de las Lenguas Extranjeras en Cuba, ¿Autonomía, dependencia, coexistencia o complementación? RECIE. Revista Caribeña de Investigación Educativa. 5(1). https://doi.org/10.32541/recie.2021.v5i1.pp148-161
Plan Curricular del Instituto Cervantes. Niveles de referencia para el español. (2006). Instituto Cervantes, Biblioteca Nueva, 3vol. Madrid. ISBN: 84-9742-615-0
Ureña Torno, C. (2022). El enfoque por proyectos en la enseñanza del español con fines específicos mediante una propuesta aplicada al español del turismo. Foro de profesores de E/LE. No. 18. https://ojs.uv.es/index.php/foroele/article/view/24724/22022
Vranić Petković, I. y Georgijev, I. (2019) La enseñanza de español con fines específicos: propuestas básicas para el diseño de un curso de español para los negocios (nivel B1). Colindancias: Revista de la Red de Hispanistas de Europa Central. No. 10. https://colindancias.uvt.ro/index.php/dj/article/view/76