The development of oral expression of English in Preuniversity level as life skill

Main Article Content

Luis Mijares Núñez
Zenaida Mijares Martínez

Abstract

Teaching speaking communicatively is a need if you try to develop students ’ entire personality. The applied methods and research techniques show an insufficient level of development of speaking as a communicative skill, because of a teaching-learning process which emphasizes language and activity and not speech and awareness, as well as an abse nce of tasks and procedures to potentiate the strategic dimension of interpersonal communication and a lack of awareness of the criteria for success of this dimension. The tasks and procedures designed and applied show its validity and feasibility.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Mijares Núñez, L., & Mijares Martínez, Z. (2009). The development of oral expression of English in Preuniversity level as life skill. Mendive. Journal on Education, 7(2), 116–122. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/346
Section
ARTICLES

References

ZUBIZARRETA, O. Resúmenes de observaciones a clases de la educación preuniversitaria en el municipio de Pinar del Río. __ 2008. __ Departamento de Lenguas Extranjeras del ISP “Rafael María de Mendive” (Documento impreso).

HYMES, DELL. On Communicative Competence: In J.B. Pride, and J. Holmes. eds. Sociolinguistics. __ Harmondsworth: Penguin, 1972.__ p. 269 – 293

CEREZAL, SIERRA F. Las tareas como elemento central del aprendizaje. __ España: Universidad de Alcalá Henares (s.a.). (Material fotocopiado).

ENRÍQUEZ O´FARRIL, ISORA J. Propuesta curricular para la enseñanza del inglés de preescolar a sexto grado / Isora Enríquez O´Farril…[ et. al.]. __ La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 2003. __ p.1

– 24.

PULIDO DIAZ, A. Propuesta de estrategia didáctica desarrolladora, para concebir el proceso de enseñanza-aprendizaje de la competencia comunicativa integral de la lengua inglesa, en estudiantes de 6to grado de la escuela primaria en Pinar del Río.__ Pinar del Río, 2005. __Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas.

MIJARES NUÑEZ, LUIS. Una metodología para la profesionalización pedagógica en la formación inicial desde la Práctica Integral de la Lengua Inglesa. __ Pinar del Río, 2008. __Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas.