One way of solving problems for students from the Universities of Cuban Pedagogical Sciences

Main Article Content

Jesús Miranda Izquierdo
Débora Mainegra Fernández

Abstract

This article presents a way to see problem solving in the Universities of Pedagogical Sciences, specifically those that Werner Yung classifies as exercises with text related with practice, starting from the contextualization of Polya’s model.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Miranda Izquierdo, J., & Mainegra Fernández, D. (2008). One way of solving problems for students from the Universities of Cuban Pedagogical Sciences. Mendive. Journal on Education, 6(3), 200–205. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/301
Section
ARTICLES

References

Campistrous, Luis y Celia Rizo. Aprender a resolver problemas aritméticos. Ed: Pueblo y Educación. Ciudad de la Habana, 2002.

Polya, G. ¿Cómo plantear y resolver problemas?. Ed: Trillas. México,1985.

Polya, G. Matemática y razonamiento plausible. Editorial: estructura y función. Madrid.

Romeu Escobar, Angelina. Análisis, comprensión y construcción de textos. En Taller de la Palabra. Editorial Pueblo y Educación. La Habana, 2001.

Santos Trigo, Luis M. La resolución de problemas en el aprendizaje de las Matemáticas.

Schoenfeld, Alan H. Mathematical Problem Solving. Academia pres. Nueva York, 1985.

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3