Practical activities with an interdisciplinary approach to the integral formation of students of Pre-University Education

Main Article Content

Odalis Valdés Torres
Katia Ledesma Crespo
Hilda María Arencibia Arencibia

Abstract

This article offers a series of activities in the subject Chemistry in tenth grade, with an interdisciplinary approach, taking into consideration the knowledge, main concepts, and skills that foster the entire formation of pre-university students. The activities are intended to be used in the departments of Natural Sciences.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Valdés Torres, O., Ledesma Crespo, K., & Arencibia Arencibia, H. M. (2008). Practical activities with an interdisciplinary approach to the integral formation of students of Pre-University Education. Mendive. Journal on Education, 6(3), 184–187. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/298
Section
ARTICLES

References

CAAMAÑO, A. Y COL. Los trabajos prácticos en las ciencias experimentales. En Revista Alambique, No. 2. Vol. 9. España. 1999. p-61-62

CABALLERO C. ALBERTO. La Relación Interdisciplinaria de la Biología y la Geografía con la Química en el Proceso de Enseñanza- Aprendizaje para la formación integral de los estudiantes de secundaria básica. Tesis de Maestría. U.H. 1999.

COLECTIVO DE AUTORES. El experimento y la actividad práctica en el proceso docente educativo. El aula, los laboratorios y los talleres. Seminario Nacional a Dirigentes, Metodólogos e inspectores. Parte 1. La Habana, 1981.

FIALLO, JORGE. La interdisciplinariedad como principio básico para el desempeño profesional en las condiciones actuales de la escuela cubana. III Seminario Nacional para Educadores. 2002.