Around the development of the teaching professional identity in the initial teachers´ training

Main Article Content

Taymi B Breijo Worosz
Débora Mainegra Fernández

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Breijo Worosz, T. B., & Mainegra Fernández, D. (2020). Around the development of the teaching professional identity in the initial teachers´ training. Mendive. Journal on Education, 18(1), 1–4. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/1891
Section
LEADING ARTICLE
Author Biography

Taymi B Breijo Worosz, Centro de Estudios de Ciencias de la Educación Superior. Universidad de Pinar del Río «Hermanos Saiz Montes de Oca».

Doctora en Ciencias Pedagógicas. Profesora Titular.

References

Achiong, G. (2007). Conferencia regional sobre políticas y estrategias para transformación de la educación superior en América latina y el Caribe. En Achiong, G. P: 7.

Altet, M. (2002). Quelle(s) professionnalité(s) des formateursen formation continue? Versunprofilpolyidentitaire. En M. Altet, L. Paquay, & P. Perrenoud (Dirs.), Formateursd’enseignants: quelleprofessionnalisation? (pp. 59-87). Bruxelles: De BoeckUniversité.

Breijo, T. (2009). Concepción pedagógica del proceso de profesionalización de los estudiantes en la formación inicial. Tesis de Doctorado en Ciencias Pedagogicas. CECES: Universidad de Pinar del Rio. Cuba.

Gohier, C., Anadón, M., Bouchard, Y., Charbonneau, B., &Chevrier, J. (2001). La construction identitaire de l'enseignantsur le plan professionnel: un processusdynamique etinteractif. Revue des sciences de l'éducation, 27(1), 3-32. doi: 10.7202/000304ar

Gómez, C. (2012). Identización: la construcción discursiva del individuo. Arte, Individuo y Sociedad, 24(1), 21-37. doi: 10.5209/rev_ARIS.2012.v24.n1.38041

Pillen, M., Beijaard, D., &Brok, P. (2013). Tensions in beginning teachers’ professional identitydevelopment, accompanying feelings and coping strategies. European Journal of TeacherEducation, 36(3), 240-260. doi: 10.1080/02619768.2012.696192

Zimmermann, P., Flavier, É.,&Méard, J. (2012). L’identitéprofessionnelle des enseignantsen formation initiale. Spiral-E - Revue de Recherches en Éducation, 2012(49), 35-50. Recuperado de https://www.persee.fr/doc/spira_2118-724x_2012_sup_49_1_1724