Learning by proficiency levels in Pinar del Rio education: principles for study

Main Article Content

Jesús Miranda Izquierdo
Déborah Mainegra Fernández

Abstract

This article presents some postulates about quality of education, which serve as theoretical bases to the studies about learning and teaching which are developed at the moment in Pinar del Río province. There are given definitions of each of the performance levels with which the items that are part of the instruments of the subjects, object of study, are developed.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Miranda Izquierdo, J., & Mainegra Fernández, D. (2006). Learning by proficiency levels in Pinar del Rio education: principles for study. Mendive. Journal on Education, 4(2), 123–127. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/176
Section
ARTICLES

References

PUTGGROSS, Adriana y Carlos Pedro Krotsch. “Universidad y Evaluación. Estado del debate”. En: Cuadernos, Aique Grupo Editor S.A., Argentina, 1992.

- PUIG, Silvia. La medición de la eficiencia. Aprendizaje de los alumnos. Una aproximación a los niveles de desempeño cognitivo. Folleto digitalizado ICCP. La Habana, 2003. Pág.- 1.

Valiente Sardó, Pedro. Evaluación institucional. Curso en Maestría en planeamiento, administración y supervisión de sistemas educativos. IPLAC. La Habana, 1999.

GARCÍA GALLÓ, JORGE. Discursos pronunciados en el Instituto de la Infancia--p.2.-- La Habana: Folleto, 1977.

VALDÉS Veloz, Héctor. “Calidad y equidad de la educación: concepciones teóricas y tendencias metodológicas para su evaluación. Conferencia Central del Simposio “Calidad de la Educación”. Pedagogía 2005. Ciudad de La Habana. cuba, 2005. Pág

VALDËS Veloz, Héctor. “Calidad y equidad de la educación: concepciones teóricas y tendencias metodológicas para su evaluación. Conferencia Central del Simposio “Calidad de la Educación”. Pedagogía 2005. Ciudad de La Habana. cuba, 2005. Pág 10

PUIG, Silvia. Una aproximación a los niveles de desempeño cognitivo. Folleto digitalizado. ICCP. La Habana, 2004. Pág. 2

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2