About contemporary historical culture and teacher training

Main Article Content

Pedro Luis González Rivera
Deogracia Hernández Rodríguez

Abstract

This article explains some elements of the links between the contemporary historical culture and the necessity of training professors. The formation of the integral general culture of the students outlines the necessity of highlighting certain processes which act in the context in which the educational fact is unwrapped. These include the knowledge of the historical contemporary phenomena with an important ideological and political load and the new conceptions of teacher training to face with success the educational task from the historical culture upon the current reality.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
González Rivera, P. L., & Hernández Rodríguez, D. (2006). About contemporary historical culture and teacher training. Mendive. Journal on Education, 4(2), 85–88. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/163
Section
ARTICLES

References

- Arencibia, V. y otros. Cuarenta años de Revolución en la educación. En: Blanco, A. (Sel.). Filosofía de la Educación. Edit. Pueblo y Educación, La Habana, 2003: 73- 134.

- Borón, A. (Compilador). Nueva Hegemonía Mundial. CLACSO, Argentina, 2004: 15- 35.

- Díaz Pendás, H. Dirección del proceso de aprendizaje de las asignaturas priorizadas. Historia. En: Seminario Nacional para Educadores V, La Habana, 2004: 8-10.

- …………………(Sel. y prólogo). Enseñanza de la Historia. Editorial Pueblo y Educación, La Habana, 2002.

- García Ramis, L. El modelo de escuela. En: C. de autores Compendio de Pedagogía. Editorial Pueblo y Educación, La Habana, 2003: 283- 310.

- González Rivera, PL. Modelo de capacitación desde la Historia Contemporánea, para los profesores en ejercicio de Secundaria Básica en Pinar del Río. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en ciencias pedagógicas. 2005.

- Paniagua, M.E. La formación y la actualización de los docentes de Secundaria. En: UNESCO- ORELAC. Educación Secundaria. Chile, 2002: 107- 124.

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 > >>