Communicative teaching of Spanish-Literature: motivation and creativity

Main Article Content

Marialina García Escobio

Abstract

One of the problems that most affect the current teaching of Spanish-literature is its lack of functionality at the expense of motivational activity and creative abilities of students; therefore, in this work the need to improve the teaching proceed in the subject through the application of Communicative Approach and Teaching problemic, to make each class a space for constructive interaction between the student and the object of knowledge argues.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
García Escobio, M. (2003). Communicative teaching of Spanish-Literature: motivation and creativity. Mendive. Journal on Education, 1(2), 66–70. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/15
Section
ARTICLES

References

Garcia, M. (2000). La enseñanza comunicativa y su efectividad para el desarrollo de la motivación y la creatividad: una propuesta para su aplicación en el programa de Español-Literatura de décimo grado. (Tesis de Maestría). Pinar del Río.

Lomas, C. (1994). La educación lingüística y literaria.

Mañalich, R. (1999). Los métodos modernos de análisis literario: un ensayo de aplicación. En: Taller de la palabra. Ciudad de La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Rogers, C. (1986). Libertad y creatividad en la educación. Barcelona: Ediciones Paidós.

Romeu, A. (1999). Aplicación del enfoque comunicativo en la escuela media. En: Taller de la palabra. Ciudad de La Habana: Editorial Pueblo y Educación.

Most read articles by the same author(s)