Marti's presence in the formation of Integral General Teacher

Main Article Content

Beatriz Páez Rodríguez
Dania Reguiera Martínez
Osvaldo Echevarria Ceballos

Abstract

This article meditates on Marti’s presence in the Integral General Professor's formative process in the Secondary School, and recognizes as effective and necessary foundations for his formation; the roots of the Cuban pedagogy and mainly its culminating point, our National Hero, José Martí’s figure, faithful representative of the Cuban educational tradition. In this article we consider that it constitutes a starting point for such a great task

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Páez Rodríguez, B., Reguiera Martínez, D., & Echevarria Ceballos, O. (2005). Marti’s presence in the formation of Integral General Teacher. Mendive. Journal on Education, 4(1), 58–62. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/145
Section
ARTICLES

References

.Blanco Pérez Antonio. “Introducción a la sociología de la educación”. Editorial Pueblo y Educación. La Habana, 2001.

. Colectivo de Autores del Instituto Central de Ciencias Pedagógicas. “Fundamentos de la Educación”. La Habana, 2001.

. Chávez Rodríguez Justo. “Acercamiento al pensamiento martiano”, Editorial Pueblo y Educación. La Habana, 1980.

. Martí Pérez, José . Obras Completas: tomos – 2 ,7 ,8 ,11, 13 Edit. Pueblo y Educación. La Habana.- 1975.

. MINED: Modelo del profesional de la Licenciatura en Educación, en las especialidad de Profesor General Integral de Secundaria Básica. Curso 2002-2003.

. Valdés Galárraga Ramiro. “Diccionario de pensamiento martiano” Editorial Ciencias Sociales. La Habana, 2002.