The development of the ability to single sentences syntactically, in the students of Technical and Professional Education

Main Article Content

Kenia Armas Díaz
Armando Acosta Iglesias
Daniel Martínez Castillo

Abstract

In Technical and Professional Education, it is essential to work with the skills, taking into account that know-how is a premise in the training of a competent worker. The subject Spanish-Literature in the specialty Agronomy, plays a significant role in the integral formation of the future graduate. It was the main objective of this work to develop a system of teaching tasks for the development of the ability to analyze syntactically simple sentences. The investigative process was carried out on a dialectical-materialist basis and methods of the theoretical and empirical level were used, such as: the historical and logical, the system approach, the modeling and the documentary analysis, which allowed the diagnosis of the educational reality and the elaboration of the scientific result. The practical validity of the work was evidenced, since the system of teaching tasks contributed to the development of the ability to analyze syntactically simple sentences in the students of the 11th. grade of the Polytechnic Center "Tranquilino Sandalio de Noda".

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Armas Díaz, K., Acosta Iglesias, A., & Martínez Castillo, D. (2018). The development of the ability to single sentences syntactically, in the students of Technical and Professional Education. Mendive. Journal on Education, 16(2), 278–295. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/1351
Section
ARTICLES
Author Biographies

Kenia Armas Díaz, Centro Politécnico "Tranquilino Sandalio de Noda"

Subdirectora Docente

Armando Acosta Iglesias, Universidad de Pinar del Río "Hermanos Saiz Montes de Oca"

Profesor investigador del Centro de Estudios Pedagógicos para la Educación General

Daniel Martínez Castillo, Universidad de Pinar del Río "Hermanos Saiz Montes de Oca"

Profesor del Departamento de Educación Primaria

References

Abreu, R., & Soler, J. (2015). Didáctica de las especialidades de la Educación Técnica y Profesional. La Habana. Cuba: Editorial Pueblo y Educación. La Habana: Pueblo y Educación.

Álvarez , C. M. (1999). La Escuela en la Vida. La Habana: Pueblo y Educación.

Amador, A. B., Lanza, N., & Cordero, A. T. (2012). Sistema de tareas docentes para el desarrollo del trabajo independiente desde la asignatura Pedagogía para la carrera de Cultura Física. Ciencia e innovación tecnológica en el deporte, (21), 20-40.

Celerino, O. (2016). Sistema de tareas docentes para el desarrollo de la habilidad representar gráficamente en axonométrico en los estudiantes de Ingeniería Industrial. (Tesis en opción al título académico de Máster en Pedagogía Profesional). Hermanos Saiz Montes de Oca, Pinar del Río.

Corona, L. A. (2008). La formación de la habilidad toma de decisiones médicas mediante el método clínico en la carrera de medicina. Cienfuegos: Universidad Carlos Rafael Rodríguez.

Juviel, M. N., & Trujillo, P. (2015). Sistema de tareas docentes para el trabajo independiente en Medicina Natural y Tradicional. Edumecentro, 7(2), 36-50.

López, G. A., Castro, N., & Baute, M. (2017). La tarea docente integradora. Caso optimización del plan de producción. Universidad y Sociedad, 9(1), 120-128.

Lozada, Z., & Álvarez, M. (2015). Sistema de tareas docentes: su contribución a la formación de profesionales de la Licenciatura en Agropecuaria. Educación y Sociedad, 13(3), 29-43.

Menéndez, A., & León, M. (2014). El proceso de enseñanza-aprendizaje en la formación de profesores para las especialidades técnicas: modelo para su dirección. Yachana, 3(1), 33-49.

Pérez, J. (2016). Sistema de actividades para fortalecer la orientación profesional en los estudiantes de la especialidad Soldadura (Tesis en opción al título académico de Máster en Pedagogía Profesional). Hermanos Saiz Montes de Oca, Pinar del Río.

Prieto, L. E. (2016). Sistema de actividades para el desarrollo de la habilidad medir, en el Taller Polivalente de Carpintería en Blanco y Encofrado (Tesis en opción al título académico de Máster en Pedagogía Profesional)). Hermanos Saiz Montes de Oca, Pinar del Río.

Valle, W. (2016). Estrategia metodológica para el desarrollo de la habilidad calcular en los estudiantes de Secundaria Básica. Mendive. Revista de Educación, 14(3), 220-226.