The styles of teaching history: an approach from a developer perspective

Main Article Content

Taymí Breijo Worosz

Abstract

This article is about a very new theme, that is, that of History teaching styles. It is intended to cover in some way the information gap there is about this topic, which is important for student teachers and already graduated professors of this  specialty, and to contribute to encourage the theoretical and methodological study.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Breijo Worosz, T. (2005). The styles of teaching history: an approach from a developer perspective. Mendive. Journal on Education, 3(4), 239–244. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/107
Section
ARTICLES

References

- Álvarez, Rita. M. (1998).Hacia un currículo integral y contextualizado. MES.

- Arias, G.(1988).Motivación para el estudio. En Revista de Ciencias Pedagógicas. Año XI. Enero-Junio. No 16.

- Breijo, T. (2001)¿Cómo se enseña la historia ?Búsqueda de las claves para un aprendizaje desarrollador. Pedagogía 2001.

- Breijo, T. (2004). Los estilos de enseñanza de la Historia : Una aproximación a su definición desde una perspectiva desarrolladora.

- Cabrera, J. S. (1999).Los estilos de aprendizaje. Tesis en opción del titulo académico de Master en Psicología Educativa.

- Castellanos D.(1999).La comprensión de los procesos de aprendizaje. Apuntes para un marco conceptual. ISP. Enrique José Varona. Facultad de Ciencias de la Educación. Centros de Estudios educacionales.

- Colectivo de Autores.(1995). Psicología para Educadores .La Habana.

- Cuevas, C. (2000).El estilo de dirección. Documento utilizado en la Maestría en Pedagogía Profesional. Curso de formación básica del directivo educacional.

- Danilov M. N. (1978). Didáctica de la Escuela Media. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. Cuba.