The integration of the neurosciences in the initial formation of teachers

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Oscar Ovidio Calzadilla Pérez
Juan Luis Clemente Nass Álvarez

Abstract

The word reveals the treatment to the insufficiencies about the integration of scientific knowledge regarding neuroscience and pedagogy in the initial training of teachers, fragmented vision becomes actual problematic epistemology. What supposed modifiability and diversification of teaching strategies. Hence, be pursued as a goal: socialize experiences of the Cuba case about the research of the Neurosciences of infantile education (preschool, elementary, speech therapy and special), its reality and perspective in construction of the Neuropedagogy as a scientific discipline of emergent character The exposed criteria are the result of the neuropedagogical development group in the referential guiding carriers of the university of Holguin, and are subject to ongoing validation.

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How to Cite
Calzadilla Pérez, O. O., & Clemente Nass Álvarez, J. L. (2017). The integration of the neurosciences in the initial formation of teachers. Mendive. Journal on Education, 15(1), 21–40. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/969
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Author Biography

Oscar Ovidio Calzadilla Pérez, Universidad de Holguín

Licenciado en Educación Primaria, Máster en Ciencias de la Educación y Doctor en Ciencias Pedagógicas por la Universidad Pedagógica “José de la Luz y Caballero”, Cuba. Profesor Auxiliar y Jefe del Departamento de Educación Primaria y del grupo de Neuropedagogía. Es autor de libros, artículos y programas para la formación de pre y postgrado de docentes acerca de la didáctica de la lengua española, la estimulación del talento y la neuropedagogía. Arbitro de revistas científicas cubanas y extrajeras.

References

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