Potentialities of the pedagogic training of the teachers of elementary classrooms of the system of union training

Main Article Content

Reyner Hernández Ortega
Taymi Breijo Worosz

Abstract

The present article responds to the necessity of elevating the quality in the training process that is developed in the elementary classrooms, starting from the execution of the responsibility given to this space of massive preparation, as fundamental link in the system of union training. In the same one it is presented, the pedagogic training of the teachers of elementary classrooms, as decisive aspect in the process of the union leaders' preparation and it is valued the necessity of their understanding and consolidation starting from the existent tendencies in the national environment.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Hernández Ortega, R., & Breijo Worosz, T. (2016). Potentialities of the pedagogic training of the teachers of elementary classrooms of the system of union training. Mendive. Journal on Education, 14(1), 49–55. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/825
Section
ARTICLES
Author Biography

Taymi Breijo Worosz, CECES. Universidad de Pinar del Río «Hermanos Saíz Montes de Oca».

Licenciada en Marxismo Leninismo e Historia. Doctora en Ciencias Pedagógicas. Profesora Titular.

References

Congreso Obrero XIII (1974). Memorias La Habana: Imprenta Federico Engels p 33, 151- 152.

Congreso Obrero XIV (1980). Memorias. La Habana: Editorial ORBE. p 17.

Congreso Obrero XV (1984). Memorias. La Habana: Editorial Ciencias Sociales. p 286.

Congreso Obrero XVI (1991). Memorias. La Habana: Editorial Ciencias Sociales. p 117.

Congreso Obrero XVII (1998). Memorias. La Habana: Editorial Ciencias Sociales. p 107,117.

Congreso Obrero XVIII (2005). Memorias. La Habana: Unidad de Propaganda Gráfica CTC. p 32.

Congreso Obrero XIX (2006). Estatutos y Resoluciones. La Habana: Editorial de la Central de Trabajadores de Cuba. p 7, 15, 30, 74, 75, 79, 80, 103, 104.

Congreso Obrero XIX (2006). Informe Central. La Habana: PALCOGRA. p 13, 18.

Congreso Obrero XIX (2007). Reflexiones de los miembros del Buró Político del PCC de Cuba José R. Machado Ventura y Esteban Lazo Hernández. La Habana: Edit. CTC p 31.

Gómez Báez, L. (2004). Propuesta Metodológica para la integración interdisciplinaria en el proceso de capacitación de la Escuela Provincial Cuadros Sindicales Pinar del Río. Tesis en opción al Título de Master en Estudios Sociales en la Escuela Provincial del Partido Abel Santamaría Cuadrado. p 24-31.

Morejón Morales, Luciano (2002), Estrategia de Capacitación para Maestro de Aulas Elementales, Cienfuegos, p 14.

Sánchez C., A. Y Sánchez- Toledo R., M. E. (2002). La Pedagogía Cubana. Raíces y logros. La Habana: Editorial Pueblo y Educación. p 37.

Valdés Palmero, Hilma (1997). La Capacitación Sindical actual, gran reto para los instructores y las organizaciones. La Habana: Escuela Nacional Lázaro Peña. p 1.