The behaviorist the historical-cultural: The effectiveness of Aulic Teaching Process under two paradigms dimension

Main Article Content

Modesta Moreno Iglesias
Rosa María Tabares Arévalo
Caridad González Duro

Abstract

The article presents an approach to the analysis of the definition of Aulic Teaching Process with its dimensions, focusing on the effectiveness of that process and the actions to be undertaken for evaluation, from a humanist perspective and develope.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Moreno Iglesias, M., Tabares Arévalo, R. M., & González Duro, C. (2005). The behaviorist the historical-cultural: The effectiveness of Aulic Teaching Process under two paradigms dimension. Mendive. Journal on Education, 3(2), 94–98. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/78
Section
ARTICLES

References

Colectivo de autores (2002) La labor educativa en la escuela. Editorial Pueblo y Educación. La Habana.

Chávez Rodríguez, Justo (2001) Bosquejo histórico de las ideas educativas en Cuba. Editorial Pueblo y Educación, La Habana.

González, Viviana et all. (1995) Psicología para educadores. Editorial Pueblo y Educación, La Habana.

Martínez, Eduardo (1995) Glosario en planificación y gestión de ciencia y tecnología. GECYT. La Habana.

Pérez Iriarte, José Luis (2002) En evaluación de rendimientos, evaluación de aprendizaje. Edicienas AKAL,SA. Madrid

Torroella González, Gustavo. (2001) Aprender a vivir. Editorial Pueblo y Educación, La Habana.

Valdés Veloz, Héctor (1997) La evaluación de la calidad de la educación: retos y perspectivas. Pedagogía 97. Curso 10. Ciudad de la Habana, Cuba.