Diagnosis in a developer education. Implications for teaching reading comprehension in English

Main Article Content

Luís Mijares Núñez
Manuel Barrera Lemus

Abstract

This article presents some considerations about the diagnosis in a developing teaching process, and the implications that this diagnosis can have in understanding the reader in English language. The authors of this article consider that there should be considered in the diagnosis the space - time elements. It means that in planning the lesson the work should be centered on the school group as protagonist of the teaching - learning process, meanwhile when developing and evaluating the lesson, priority should be granted to students as individuals.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Mijares Núñez, L., & Barrera Lemus, M. (2004). Diagnosis in a developer education. Implications for teaching reading comprehension in English. Mendive. Journal on Education, 3(1), 45–51. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/64
Section
ARTICLES

References

BERMÚDEZ, R. y RODRÍGUEZ, M. 1996. Teoría y Metodología del Aprendizaje. Editorial Pueblo y Educación. La Habana, Cuba.

CASTELLANOS, D. y otros. Aprender y enseñar en la escuela. Editorial Pueblo y Educación, La Habana, 2002.

MEJÍA DE FIGUEROA, LUCY. Elementos para la comprensión y la producción del texto escrito. En Actas-I del VI Simposio Internacional de comunicación social. Santiago de Cuba, Cuba. Enero, 1999. Centro de Lingüística Aplicada. Editorial Oriente, Consiglio Nazionale delle Ricerche, Santiago de Cuba, Cuba pp 248-253.

RICO, P. y MARGARITA SILVESTRE. Proceso de Enseñanza-Aprendizaje. En: García B. Gilberto: Compendio de Pedagogía. Editorial Pueblo y Educación. Habana, 2003 pp. 68 – 79.

RIVERA, S. 2001. Modelo teórico de la enseñanza sistémico-comunicativa para el desarrollo de la habilidad de comprensión de lectura en inglés en el nivel medio superior. Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. Impresión Ligera. Ciudad de la Habana, Cuba.

SILVESTRE M. Aprendizaje, educación y desarrollo. Editorial Pueblo y Educación, La Habana, Cuba, 1999.

SILVESTRE, M. y J. ZILBERSTEIN. Hacia una didáctica desarrolladora. Editorial Pueblo y Educación, La Habana, Cuba, 2002.

WOOLFOLK, A. Psicología Educativa. Prentice-Hall Hispanoamericana, S.A 6ta edición, 1996.

VIGOTSKY, L. S. Pensamiento y lenguaje. Teoría del desarrollo cultural de las funciones psíquicas. La Habana. Instituto del Libro. Edición Revolucionaria.