Pedro García Valdés: insoslayable bastion of Cuban and Latin American magisterium
Main Article Content
Abstract
The role of the teacher in any society is crucial for the future of a country; of its work it depends largely on what they are able to make their students good of society. That's why extract, bring to light, deepen and disseminate the life and work of a teacher who represents one of the greatest exponents of Cuban teachers, it is very important for shaping our pedagogy.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Hernández Crespo, R., & García Ortega, S. (2003). Pedro García Valdés: insoslayable bastion of Cuban and Latin American magisterium. Mendive. Journal on Education, 1(4), 279–286. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/52
Section
RELEVANT PEDAGOGUES
References
García Valdés, P. (1924). Enseñanza de la Historia en las Escuelas Primarias. La Habana: Librería de J. Albela, Padre Varela y General Carrillo.
García Valdés, P. (1928). La Civilización Taína en Pinar del Río. La Habana: Imprenta “El Siglo XX”.
García Valdés, P. (1936). Apuntes sobre la división administrativa de la provincia de Pinar del Río. Pinar del Río: Imprenta La Cubana.
García Valdés, P. (1947). La independencia de Cuba se incubó en las logias Masónicas. Pinar del Río: Imprenta La Nacional, Martí.
López Hurtado, J. (2000). Fundamentos de la Educación. La Habana: Editorial Pueblo y Educación.