The motivational level of primary school for solving mathematical problems

Main Article Content

Manuel Capote Castillo

Abstract

This article presents the author’s points of view in reference to one of the main difficulties that primary students have when solving mathematic problem: low motivation level. It begins with some necessary theoretical position and it presents the results about some research developed.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Capote Castillo, M. (2010). The motivational level of primary school for solving mathematical problems. Mendive. Journal on Education, 8(4), 296–303. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/483
Section
ARTICLES

References

CAMPISTROUS L. Y C. RIZO (1996): “Aprende a resolver problemas aritméticos”, Editorial Pueblo y Educación, C. Habana.

CAPOTE, M. (2005): “La etapa de orientación en la solución de problemas aritméticos para la escuela primaria”, Editorial Pueblo y Educación. C. Habana.

CASTELLANOS [ET AL] (2003): “Aprender y enseñar en la escuela”, Editorial Pueblo y Educación. C. Habana.

GONZÁLEZ, VIVIANA [ET AL] (1995): “Psicología para educadores”, Editorial Pueblo y Educación, La Habana.

LABARRERE, A. (1987): “Bases psicopedagógicas de la enseñanza de la solución de problemas matemáticos en la escuela primaria”, Editorial Pueblo y Educación, C. Habana. 7

LABARRERE, A. (1996): “Pensamiento: Análisis y autorregulación de la actividad cognoscitiva de los alumnos”, Editorial Pueblo y Educación, C. Habana.

RICO, PILAR [ET AL] (2000): “Hacia el perfeccionamiento de la Escuela Primaria”, Editorial Pueblo y Educación, C. Habana.