Analysis of the professional approach of the teaching–learning process in the traini ng of teachers for high schools

Main Article Content

Ivón de la C. Bonilla Vichot
Raida Rodríguez Rodríguez
Nieves Hernández Padrón

Abstract

To develop a teaching-learning process that is based on the developing conception and conceives the professional problems as a basic nucleus of this conception, constitutes a necessity and a requirement due to the present conditions in the formation of professionals of the educational system. Besides that, it will help to promote learning strategies that make possible the student will be more independent and autonomous in the direction of his formation and performance.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Bonilla Vichot, I. de la C., Rodríguez Rodríguez, R., & Hernández Padrón, N. (2009). Analysis of the professional approach of the teaching–learning process in the traini ng of teachers for high schools. Mendive. Journal on Education, 8(1), 38–43. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/415
Section
ARTICLES

References

ALVAREZ, CARLOS Y ELVIRA MARÍA GONZÁLEZ. Lecciones de didáctica general. Ed. Edilnaco Ltda. Colombia, 1998.

BURÓN, JAVIER. Aprender a Aprender: Introducción a la metacognición. Ed. Mensajero, Bilbao. 1993.

CALA, TANIA. Estrategias de Aprendizaje. Una metodología para su diagnóstico en secundaria básica. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. La Habana, 2006

CALZADO, DELCY. Un modelo de organización del proceso de enseñanza - aprendizaje en la formación inicial del profesor. Tesis presentada en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas. La Habana, 2004.

CASTELLANOS, DORIS Y OTROS. Hacia una comprensión del aprendizaje desarrollador. En soporte digital, 2001.

CASTELLANOS, DORIS. Aprender y enseñar en la escuela. Una concepción desarrolladora. Editorial Pueblo y Educación. La Habana, 2001

FARIÑAS, GLORIA, Compiladora. Psicología Educativa. Selección de Lecturas. Ed. Félix Varela. La Habana. 2001.

RODRÍGUEZ, LUIS. Los fundamentos de la teoría materialista- dialéctica del proceso de enseñanza – aprendizaje. Manual. Impresiones Ligeras. I. S. P. Pinar del Río, 1991