Professional pedagogical management activity teacher of preschool education (II)

Main Article Content

Addys Cordero Hernández

Abstract

In this article it is treated the educational process in the day-care centers. It is carried out an analysis of the scientific grounds that sustain this complex process as well as the main demands to direct them. It is also approached the ability to direct the process, and it is offered the functional invariants with their actions and indicators which will facilitate to prosecute in a more effective way the direction of the pedagogical and pr ofessional activity of the teacher in Preschool Education

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Cordero Hernández, A. (2007). Professional pedagogical management activity teacher of preschool education (II). Mendive. Journal on Education, 5(2), 87–91. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/391
Section
ARTICLES

References

Alvarez de Zayas, C. M. Fundamentos teóricos del proceso educativo en la educación superior cubana. M.E.S. La Habana, 1989.

• ---------------------------------. Hacia una escuela de excelencia. Ed. Académica. La Habana, 1996.

• ---------------------------------. La escuela en la vida. Ed. Pueblo y Educación. La Habana, 1999.

• Castillo, C. C. Modelo pedagógico para la formación y desarrollo de hábitos, habilidades y capacidades. IPLAC, 1986.

• Colectivo de autores. Documentos de la carrera Licenciatura en Educación Preescolar, 1993.

• Colectivo de autores. Entorno al programa de Educación Preescolar. Ciudad Habana, 1994.

• Colectivo de autores (ICCP - MINED). Pedagogía. Ed. Pueblo y Educación. La Habana, 1982.

• Colectivo de autores. Programas y orientaciones metodológicas de 1ro a 6to años de vida del círculo infantil. Ciudad Habana, 1994.

• Galperin, P. Ya. Psicología del pensamiento y teoría de las acciones mentales por etapas. Revista Varona No. 3. La Habana, 1979.

• -------------------. Introducción a la psicología. Ed. Pueblo y Educación. La Habana, 1982.

• García Ramís, Lizardo; Valle Lima, Alberto y otros. Los retos del cambio educativo. Ed. Pueblo y Educación. Ciudad Habana, 1996.

• -----------------------------------------------------------------. Autoperfeccionamiento docente y creatividad. Ed. Pueblo y Educación. Ciudad Habana, 1995.

• González Maura, Viviana y otros. Psicología para educadores. Ed. Pueblo y Educación. Ciudad Habana, 1999

• Klinberg, L. Introducción a la didáctica general. Ed. Pueblo y Educación. La Habana, 1978.

• Leontiev, A. N. Actividad, conciencia y personalidad. Ed. Pueblo y Educación. La Habana, 1981.

• Loguinova, V. I. y Samorukova P. G. Pedagogía Preescolar. Contenido de la educación comunista del círculo infantil. Tomo I y II. Ed. Pueblo y Educación. La Habana, 1989.

• López López, Mercedes. Saber enseñar, describir, definir y argumentar. Ed. Pueblo y Educación. La Habana, 199

• Omarov, A. S. Elementos básicos de la dirección científica. Ed. Orbe, 1977.

• Petrovski, A. V. Psicología general. Ed. Pueblo y Educación. Ciudad Habana, 1970.

• -------------------. Teoría psicológica del colectivo. Ed. Pueblo y Educación. Ciudad Habana, 1979.

• Regueiro, Ileana y otros. Materiales docentes sobre organización y dirección de la Educación Preescolar. Ed. Pueblo y Educación. La Habana, 1990

• Ruiz Calleja, José Manuel. Diplomado Pedagogía y Didáctica de la Educación Superior. Módulo. Dirección de los Procesos Educativos. Ed. UNISARC, 1998.

• Talizina, N. F. Conferencia sobre los fundamentos de la enseñanza en la Educación Superior. Universidad de la Habana, 1984.

• Vigotski, S. C. Interacción entre enseñanza y desarrollo en selección a lecturas. Psicología de las edades I Tomo III. La Habana, 1998