Photo motivation or photo montage as a source of knowledge of ethics

Main Article Content

Omar Pozo Crespo

Abstract

Pedagogical Sciences, is a wise and necessary tool to achieve the desired transformation of the educative community’s conceptions, atttitudes, and practices. For suchpurpose,the articlerefers to photomotivationor photodesignas an alternative to encourage, developand promote the formation of motives, feelings, emotions, attitudes, convictions and favorable dispositions in terms of an appropriate behavior which contributes to human improvement, perfection and development.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pozo Crespo, O. (2009). Photo motivation or photo montage as a source of knowledge of ethics. Mendive. Journal on Education, 7(4), 255–260. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/386
Section
ARTICLES

References

. Baxter, Pérez Esther. La formación de valores. Una tarea pedagógica. Edit. Pueblo y Educación. La Habana. 1989.

. Chacón, Arteaga Nancy. Dimensión ética de la educación. Edit. Pueblo y Educación. La Habana. 2002.

. Hernández,G. Elina. Temas de Introducción a la Formación Pedagógica. Edit. Pueblo y Educación. Ciudad de la Habana. 2004.

. González,Soca Ana M. y Reinoso, Cápiro Carmen. Nociones de sociología, Psicología y Pedagogía. Edit. Pueblo y Educación. La Habana. 2002.

. Silvestre,Oramas Ana M. Aprendizaje, educación y desarrollo. Edit. Pueblo y Educación. La Habana.

. Boschovich, L. I. La personalidad y su formación en la edad infantil. Edit. Pueblo y Educación. La Habana. 1976.

. Castro, Ruz, Fidel. Capitalismo Actual. Editora Política. La Habana. 1999.

. Colectivo de Autores. Curso de Ética y sociedad. Universidad para Todos. Edit. Juventud Rebelde. Ciudad de la Habana. 2005.

. Leontiev, A. Actividad, consciencia y personalidad. Edit. Pueblo y Educación. La Habana.

. Martí, José.Pensamiento Ético. Boletín de información bibliográfica, No2. CC del PCC. 1984.