Methodological reflections for the use of educational software in the teaching-learning process developer

Main Article Content

María del Carmen Carrillo Hernández
Eneida Miranda Álvarez
Dariel Enrique Chirino Carrillo

Abstract

Given the importance of the use of educational software as a teaching within the teaching-learning process developer, it is considered appropriate to make some reflections on this medium, to guide the teacher sampling for more efficient use of it, in order to improve student learning.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Carrillo Hernández, M. del C., Miranda Álvarez, E., & Chirino Carrillo, D. E. (2010). Methodological reflections for the use of educational software in the teaching-learning process developer. Mendive. Journal on Education, 9(1), 48–52. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/362
Section
ARTICLES

References

Borges García Reino. El software educativo en la enseñanza secundaria básica cubana. Una estructuración teórico-práctica para su estructuración y realización. En compilación: BDI-Biblioteca Digital de Informática, 2005. http://www.cmw.rimed.cu/. 2. Castro Ruz Fidel, Reflexión de Fidel “Una reunión que valió la pena”, Granma 9 de Marzo. 3. Hurtado Curbelo, Fermín. Introducción de las tecnologías de la información y las comunicaciones en la escuela y su impacto en el aprendizaje de los estudiantes, Editorial pueblo y educación. La Habana, 4. Pérez Suárez Eduardo. Consideraciones metodológicas sobre el empleo del software educativo en el proceso de enseñanza aprendizaje. UCP “José Martí”. Material digitalizado. 2009.