Coping strategy and its theoretical foundations to promote physical education in preschool education in the Day Care Center

Main Article Content

Rasciel de la Caridad Zayas Acosta

Abstract

With the present work is intended to address the difficulties of management of child circle that finds its causes in the limitations that exist in the theoretical order as in the methodological and practical, due to deficiencies in their training and the inadequacies of its improvement to the development of Physical Education in Early Childhood Education. For this purpose was deemed necessary to determine the theoretical foundations necessary to incorporate in overcoming managers to guide their teachers in achieving their development are.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Zayas Acosta, R. de la C. (2010). Coping strategy and its theoretical foundations to promote physical education in preschool education in the Day Care Center. Mendive. Journal on Education, 9(1), 35–41. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/360
Section
ARTICLES

References

Añorga, J. (1999). La educación avanzada: Paradigma educativo alternativo para el mejoramiento profesional y humano de los recursos laborales y de la comunidad.

- Blanco .A. (1997). Introducción a la Sociología de la educación.

- Blanco .A. (2003). Filosofía de la educación: selección de lecturas

- Castillo Estrella, T.(2004). Un modelo para la dirección de la superación de los docentes desde la escuela secundaria básica. (Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas)

- Cañizares M. (2008). La psicología en la actividad física. Su aplicación en la Educación Física, el deporte y la recreación.

- Universidad Pedagógica “Félix Varela” Los resultados científicos como aportes de la investigación educativa. Centro de Ciencias e Investigaciones Pedagógicas.

-López A. Cuba, (2006). La Educación Física más Educación que Física.

-Valiente, P.(2001).. La concepción sistémica de la superación de los directores de secundaria básica. (Tesis en opción al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas).

-VigotsKy, L.S. (1984). Problemas de la Psicología Infantil. Capitulo V. , Moscú : Editorial Pedagógica

Most read articles by the same author(s)