Measure, a specific professional skill for teachers of Mathematics-Physics

Main Article Content

Evelio Guillermo Pozo Velázquez
Jesús Pérez López
Rafael Hernández Cruz Pérez

Abstract

This work aims at the validation of measuring skill as one of the bassic professi onal skill conceived for the formation of the Physics professor from the definitions given by A. Márquez(1987) and H. Fuentes(1994) in one of a first approximation, in order to make later, a validation of the conceptual and operational structure of this sk ill taking into consideration the definition of the concept of measurement given by the necessity of the social task in the formation to the first ́year student in the career Mathematics–Physics in the University of Pedagogical Science “Rafael María de Mendive” in Pinar del Río.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pozo Velázquez, E. G., Pérez López, J., & Cruz Pérez, R. H. (2010). Measure, a specific professional skill for teachers of Mathematics-Physics. Mendive. Journal on Education, 9(1), 30–34. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/358
Section
ARTICLES

References

l. Márquez, A. La formación docente como intelectual comprometido. Signos. Teoría y práctica.–[s.l.] : [s.e], 1993

Fuentes, H. Monografía sobre el proceso docente educativo

Abdulina, O. A. El trabajo independiente del estudiante. En revista científica Varona.– Año 4. no.8.– La Habana, ene-jun.1982

VITIER, CINTIO(selec).Martí en la universidad IV.– La Habana :Ed. Pueblo y Educación,2002.–p285

HEGEL, L. Didáctica de la naturaleza.– La Habana: Ed. Pueblo y Educaciín,2002.–p. 180.

Abdulina, O. A. El trabajo independiente del estudiante.–p. .- En revista científica Varona.– Año 4. no.8.– La Habana, ene-jun.1982

BERMÚDEZ MORRIS,R. Aprendizaje formativo y crecimiento personal/R. Bermúdez Morris, L.R.

Pérez Martín.– La Habana:Ed. Pueblo y Educación, 2006

ENGELS ,F. Dialéctica de la Naturaleza.–La Habana: Edi. Pueblo y Educación 2002

Fuentes, H. Monografía sobre el proceso docente educativo. FUENTES, H. Monografía sobre el proceso docente educativo.

HEGEL, L. Didáctica de la naturaleza.– La Habana: Ed. Pueblo y Educaciín,2002.–p. 180 Lecciones de Filosofía Marxista – Leninista.–3 reimp.–La Habana:Ed. Pueblo y Educación/2000

LEONTIEV,N.A. Actividad, Conciencia y Personalidad.–La Habana:Ed. Pueblo y Educación -------------------.La Actividad en la Psicología.–La Habana:Ed. Libros para la Educación,1979

Márquez, A. La formación docente como intelectual comprometido. Signos. Teoría y práctica.–[s.l.] : [s.e], 1993

PÉREZ MARTÍN, L. La personalidad. Su Diagnóstico y su Desarrollo.–La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 2004 VIGOTSKY, L.S. Pensamiento y Lenguaje. –La Habana: Ed. Pueblo y Educación, 1982

VITIER, CINTIO(selec).Martí en la universidad IV.– La Habana :Ed. Pueblo y Educación,2002.–p285