Anecdote and historical story: avenues for patriotic education of primary school

Main Article Content

Ada Lucía Bonilla Vichot

Abstract

The patriotic formation of primary school students constitutes an i mportant task nowadays, in it different factors intervene, such as: school, family and community. Since the early age the child begins to relate with the environment and persons, and as a result of his relation with all of them, the child starts to form fe elings of love towards everything around him. It is very necessary that either the educational institution or the family lead the child to get in touch to the roots of our history, to know its heroes and martyrs, the national symbols and relevant events, where the anecdote and the historical review plays an important role to fulfill this goal. This article presents some analysis in this direction.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Bonilla Vichot, A. L. (2009). Anecdote and historical story: avenues for patriotic education of primary school. Mendive. Journal on Education, 7(2), 129–134. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/348
Section
ARTICLES

References

. Baxter Pérez, Esther. Educar en valores. Tarea y reto de la sociedad. Editorial Pueblo y Educación. La Habana, 2007.

. Díaz Pendás Horacio. Enseñanza de la Historia. Selección de lecturas. Editora Pueblo y Educación. La Habana, 2002

. García Moray, Aurora.” La identidad personal y social en el niño” .Folleto ¿En qué tiempo puede cambiarse la mente de un niño? Mesa redonda con psicólogos, psiquiatras y otros especialistas. Editora Abril 1999 pág.83-86.

. Leal García, Haydee. Metodología de la enseñanza de la Historia de Cuba en la escuela primaria. Editorial pueblo y Educación, La Habana, 1998.

. Martí José. La Edad de Oro. Editorial Letras Cubanas. La Habana. 1998. pág 3.

. MINED. Programa Historia de Cuba. 5to y 6to grado. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. 2005.

. MINED. Programas El mundo en que vivimos. 1ero a 4to grado. Editorial Pueblo y Educación. La Habana, 2005.

. MINED. Programas y Orientaciones Metodológicas del área Conocimiento del Mundo Social .Editorial Pueblo y Educación 1998.

. Turner Martí Lidia.” La escuela y el maestro en la formación de los niños”. Folleto ¿En qué tiempo puede cambiarse la mente de un niño? (ob. cit)