Some theoretical elements associated with the methodological work in the area of ​​knowledge of the exact sciences with an interdisciplinary conception

Main Article Content

Jesús Miranda Izquierdo
Mario Luis Gómez Ivizate

Abstract

The present article shows through an example, how to use the inter disciplined school approaches when conceiving the strategies of methodological work at institutional level, which favors the integration of knowledge when learning.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Miranda Izquierdo, J., & Gómez Ivizate, M. L. (2008). Some theoretical elements associated with the methodological work in the area of ​​knowledge of the exact sciences with an interdisciplinary conception. Mendive. Journal on Education, 7(1), 15–19. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/326
Section
ARTICLES

References

DÍAZ, TERESA. Tesis Doctoral. Modelo para el trabajo metodológico del

proceso docente-educativo en los niveles de carrera-disciplina-año

académico en la Educación Superior.--p.10.--Pinar del Río, 1998.

FIALLO RODRÏGUEZ, JORGE. La interdisciplinariedad como principio

básico para el desempeño profesional en las condiciones actuales de

la escuela cubana. Conferencia en el III Seminario Nacional para

educadores. --p.9.--Ciudad de la Habana: Ed. El habanero, 2002.

GÓMEZ IVIZATE, MARIO. Una concepción del trabajo metodológico del

proceso docente educativo del Preuniversitario, al nivel del

departamento docente de Ciencias Exactas.--p54-- Pinar del Río: Tesis en opción al título de Master en Psicología de la Educación,

MIRANDA IZQUIERDO, JESÚS. Tesis Doctoral. Una estrategia para

atender el proceso educativo de la Matemática: la integración

entre el departamento de Matemática del ISP y el departamento

de Ciencias Exactas del Preuniversitario.--p.86.--Pinar del Río, 2003.