A methodological proposal for planning learning assessment of students in the Bachelor in Elementary Education

Main Article Content

Tomás Castillo Estrella
Enma Gallardo Barroso

Abstract

This article presents a methodological proposal, as a result of methodological and scientific work that the teachers’ staff of the career Licentiate in Primary Education develop, with the objective of contributing to the effectiveness of the evaluation process, and in this way to increase the quality of the teaching educational process that we develop.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Castillo Estrella, T., & Gallardo Barroso, E. (2007). A methodological proposal for planning learning assessment of students in the Bachelor in Elementary Education. Mendive. Journal on Education, 5(3), 171–175. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/225
Section
ARTICLES

References

Álvarez de Zayas, Carlos. (1998): La Escuela en la vida. Libro digitalizado. La Habana. Cuba.

- Castro, Orestes. (1999): Evaluación Integral. Del paradigma a la práctica. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. Cuba.

- Marx, Suse. (1986): Teoría elemental de los números. Ecuaciones y combinatoria. Editorial Pueblo y Educación. La Habana. Cuba.

- MES. (1995): El sistema de evaluación del aprendizaje de los estudiantes en la Educación Superior. Dirección Docente Metodológica.

- Revista DINAC. Órgano del centro de Didáctica de la Universidad Iberoamericana No. 18. Evaluación educativa. Publicación Semestral. Primavera 91. México.

- Programas, Orientaciones Metodológicas y Libros de Texto vigentes en la escuela primaria cubana actual.

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2