Proposed themes to enhance instruction-education link from the Ninth Grade Class

Main Article Content

Omar Pozo Crespo

Abstract

This article it is suggested the analysis and understanding of a proposal of topics for implementing and systematizing the project work which goes through the cognitive and formative necessities of the students in order to impact positively in the formation, development and expression of feelings, qualities, attitudes, convictions and compatible performance ways with the demands and challenges of that more and more developed, but also more and more threatening, unequal world.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pozo Crespo, O. (2006). Proposed themes to enhance instruction-education link from the Ninth Grade Class. Mendive. Journal on Education, 4(2), 102–109. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/172
Section
ARTICLES

References

Baxter Pérez, Esther. La formación de valores. Una tarea pedagógica. Editorial Pueblo y Educación, La Habana, 1989

----------------------. La reflexión colectiva y la formación de orientaciones valorativas. Ponencia, 1995.

Bejerano, Y. A Cooperative Small Group Methodology in the Language Classroom. TESOL Quarterly,1987.

Bermúdez, R. El aprendizaje formativo: una opción para el crecimiento personal en el proceso de enseñanza-aprendizaje. Tesis de Doctorado. Universidad de La Habana. La Habana, 2001.

Betancourt, M J y L. Sainz: La dinámica grupal para la solución creativa de problemas. Editorial Academia de Ciencias, La Habana, 1982.

Fuentes, M. El grupo y su estudio en la Psicología Social. Ed. ENPES, La Habana. 1982.

González Rey, F. Personalidad y comunicación: su relacione técnica y metodología, en Temas sobre la actividad y la comunicación. Editorial Ciencias Sociales, La Habana, 1989.

González, S. Ana y Reinoso, Cápiro C. Nociones de Sociología, Psicología y Pedagogía. Editorial Pueblo y Educación, Ciudad de La Habana, 2000.

Gómez Gutiérrez, Luis I. Una profunda revolución en la educación. Tercer Seminario Nacional para Educadores. 2000.

---------------------------. El maestro, alma de la escuela cubana. Su labor educativa. Tercer Seminario Nacional para Educadores, 2000.

Hill, Gayle W. Psychological Bulletin, 1982.

Labarrere, A. Pensamiento, análisis y autorregulación de actividad cognoscitiva de los alumnos. Ángeles Editores, México DF., 1994.

Llantada, M. M Calidad Educacional. Actividad pedagógica y creatividad. Editorial Academia. Ciudad de La Habana. 1998.

Makarenko, A. S. La colectividad y la educación de la personalidad. Editorial Pueblo y Educación, La Habana, 1979.

Rico, P. ¿Cómo enseñar al alumno a realizar el control y la valoración de sus tareas docentes?, en Temas de Psicología para maestros II. Editorial Pueblo y Educación, La Habana, 1989.

Zaldivar, D. Dinámica de grupo y psicoterapia. Universidad de La Habana, La Habana, 1985