The formation of Integral General Teacher: an interdisciplinary methodology for the development of practical activities in Chemistry Unit#1, 8th. grade

Main Article Content

Katia Ledesma Crespo
Hilda María Arencibia Arencibia
Carlos Iglesias Pérez

Abstract

This article deals with a proposal of practical activities in Unit#1, Chemistry Program, eighth grade with a crossdisciplinary approach. The proposal presents formulating elements of the crossdisciplinary work for the future Entire General Professor to build his own knowledge so that he has an entire formation.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Ledesma Crespo, K., Arencibia Arencibia, H. M., & Iglesias Pérez, C. (2004). The formation of Integral General Teacher: an interdisciplinary methodology for the development of practical activities in Chemistry Unit#1, 8th. grade. Mendive. Journal on Education, 2(3), 180–186. Retrieved from https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/144
Section
ARTICLES

References

Álvarez, P, Martha , Mañalis Rosario. Hacia una formación interdisciplinaria del profesorado. IPLAC: Cátedra UNESCO; 2000.

• Arenas D, Sonia A. Perfeccionamiento del proceso de enseñanza aprendizaje de las ciencias naturales y Educación Ambiental. ICCP; 2000.

• Blanco Pérez A. Introducción a la sociología de la Educación. Ciudad de la Habana: Editorial Pueblo y educación; 2001.

• Buzón Castells, Mercedes. Las ideas rectoras en el proceso de integración de los conocimientos. Revista Varona, Año VII. No 16; 1995. p63.

• Caballero C. Alberto. La interdisciplinariedad de la Biología y la Geografía con la Química. Una estructura didáctica. Tesis Doctoral. U. H; 2001.

• Camaño, A. Los trabajos prácticos en ciencias experimentales. Revista Alambique No 2. España, Octubre;1994.p 4-5.

• Carballo, Miriam: La integración en los planes de estudio. Un reto de nuestros tiempos. Pedagogía; 2001.

• Carominas, L. Trabajos prácticos en la construcción de conceptos, experiencias y experiencias ilustradas. Revista Alambique No 2. España: Octubre;1994, P 21- 26.

• Colectivo de autores. Modelo del profesional para el profesor General Integral de Secundaria Básica. La Habana Cuba: Ministerio de Educación; 2001.

• Martinez Aznar M.M. ¿Qué pensamiento curricular y profesional tienen los futuros profesores de ciencias de Secundaria Básica ?. Enseñanza de las Ciencias 19 (1); 2001.

• Miranda Lena, T, Páez Suárez V. El currículo para la formación de profesores integrales: alternativa ante los retos del desarrollo. Cuba: Curso 30. Pedagogía; 2002,

• Miranda Lena, T, Páez Suárez V. Silverio Gómez M. Modelo General del Profesional de Educación, Informe de investigación, proyecto de Diseño, desarrollo y evaluación curricular, CCE, ISPEJ. Varona. Ciudad de La Habana, Cuba; 2001.