Correlação entre inteligência emocional e desempenho matemático em estudantes universitários
Main Article Content
Resumo
Downloads
Article Details
Referências
Akben-Selcuk, E. (2017). Personality, motivation, and math achievement among Turkish students: Evidence from PISA data. Perceptual and Motor Skills, 124(2), 514-530. https://doi.org/10.1177/0031512 516686505
Barraza López, R. y González, M. (2016). Rendimiento académico y autopercepción de inteligencias múltiples e inteligencia emocional en universitarios de primera generación. Actualidades investigativas en educación, 16(2), 269-292.
Cantero, M; Bañuls, R. & Viguer, P. (2020). Effectiveness of an Emotional Intelligence intervention and its impact on academic performance in Spanish pre-adolescent elementary students: Results from the EDI program. Int. J. Environ. Res. Public Health, 17(20), 7621. https://doi.org/10.3390/ijerph17207621
Casabianca, D. (2015). La influencia de la inteligencia emocional en las habilidades matemáticas de tipo numérico operativo en los estudiantes que inician la educación superior en la Universidad Sergio Arboleda. Tesis doctoral. Universidad Sergio Arboleda. Bogotá, Colombia. http://repository.usergioarboleda.edu.co/handle/11232/847
Kendall, M. G. (1938). A new measure of rank correlation, Biometrika, 30, 8193. https://doi.org/10.1093/biomet/30.1-2.81.
Ilyas, M., Ma'rufi & Basir, F. (2019). Students' metacognitive skill in learning mathematics through cooperative based emotional intelligence. Journal Of Physics: Conference Series, 1397, 012089. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1397/1/012089
Maryani, S; Pramudya, I. & Slamet, I. (2019). The effects of emotional intelligence on students mathematical problem-solving ability. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding (IJMMU) 6(5), 912-918.
Mercado, A. & Ramos, J. (2001). Validación de un cuestionario para la medición de inteligencia emocional. Tesis de Maestría. Universidad de la Sabana. Bogotá.
Ministerio de Educación Nacional (MEN). (2020). Estándares Básicos de Competencias en Lenguaje, Matemáticas, Ciencias y Ciudadanas. Guías del MEN. https://www.mineducacion.gov.co/portal/men/Publicaciones/Guias/116042:Estandares-Basicos-de-Competencias-en -Lenguaje-Matematicas-Ciencias-y-Ciudadanas
Niebles, W., Martínez-Bustos, P. & Niebles-Núñez, L. (2019). Competencias matemáticas como factor de éxito en la prueba pro en universidades de Barranquilla, Colombia. Educación y Humanismo, 22(38), 1-16. https://doi.org/10.17081/eduhum.22.38.3590
Peng, P., Lin, X., Ünal, Z. E., Lee, K., Namkung, J., Chow, J. y Sales, A. (2020). Examining the mutual relations between language and mathematics: A meta-analysis. Psychological Bulletin, 146(7), 595-634. http://dx.doi.org/10.1037/bul0000231
Salcedo Rodriguez, M. & Pérez Vázquez, M. (2020). Relación entre inteligencia emocional y habilidades matemáticas en estudiantes de secundaria. Mendive. Revista de Educación, 18(3), 618-628. https://mendive.upr.edu.cu/index.php/MendiveUPR/article/view/2027
Toraman, Ç., Orakcý, Þ. y Aktan, O. (2020). Analysis of the relationships between mathematics achievement, reflective thinking of problem solving and metacognitive awareness. International Journal of Progressive Education, 16(2), 72-90. https://doi.org/10.29329/ijpe.2020.241.6
Torres, B. & Pérez, M. (2019). The value of emotional intelligence to learn mathematics. SCIÉNDO, 22(3), 199-205. https://doi.org/10.17268/sciendo.2019.026