Capacitação do professor ou professor capacitado?
Main Article Content
Downloads
Article Details
Referências
Foster-Fishman, P., Salem, D., Chibnall, S., Leglet, R. &Yapchai, C. (1998). Empirical support for the critical assumptions of empowerment theory. American Journal of Community Psychology, 26(4), 507-536.
Gómez, I.; Lledó, A.; Perandones, T. y Herrera, L. (2014). El empoderamiento como estrategia de éxito en la formación inicial del profesorado. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 7(1), 151-160
Montero, M. (2003). Teoría y práctica de la psicología comunitaria. Paidós.
Montero, M. (1998). La comunidad como objetivo y sujeto de la acción social. En A. Martín Gonzáles (Ed.), Psicología comunitaria: Fundamentos y aplicaciones (pp. 211-222). Visor.
Rappaport, J. (1981). In praise of paradox: A social policy of empowerment over prevention. American Journal of Community Psychology, 9, 1-21.
Rappaport, J. (1984). Studies in empowerment: Introduction to the issue. Prevention in Human Services, 3, 1-7.
Serrano-García, I. (1984). The illusion of empowerment: Country development within a colonial context. Prevention in Human Sciences, 3, 73-200.
Silva, C., & Martínez Loreto, M. (2004). Empoderamiento: proceso, nivel y contexto. Psykhe, 13(2), 29-39.
Trickett, E. (1994). Human diversity and community psychology: Where ecology and empowerment meet. American Journal of CommunityPsychology, 22(4), 583-593.
Torres, A. (2009). La educación para el empoderamiento y sus desafíos. Sapiens. Revista Universitaria de Investigación, 10(1), 89-108. Universidad Pedagógica Experimental Libertador.
Zimmerman, M. (1995). Psychological empowerement: Issues and illustrations. American Journal of Community Psychology, 23(5), 581-599.
Zimmerman, M. (2000). Empowerment theory. En J. Rappaport & E. Seidman (Eds). Handbook of community psychology (pp. 43-63). NY: Kluwer.
Zimmerman, M. A., & Rappaport, J. (1988). Citizen participation, perceived control and psychological empowerment. American Journal of CommunityPsychology, 16, 725-750.